استاندار:

استان یزد نمونه ای از الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور است

ستاندار یزد گفت: اقتصاد این استان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور شناخته می شود و مدیران باید در زمینه معرفی ظرفیت ها و اقدامات پیاده شدن در حوزه اقتصادی در استان تلاش مضاعف کنند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی در پانزدهمین ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن(ع) اظهار کرد: اگرچه استان یزد رتبه چهارم را در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور داراست اما باید تلاش شود تا وضعیت استان با توجه به ظرفیت های موجود بهبود یابد.

وی افزود: مدیران می توانند با ارائه اطلاعات دقیق و معرفی ابعاد اقتصادی استان، به افزایش امتیاز یزد در بخش اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
استاندار یزد درباره اهمیت فعالیت های بخش های مختلف برای مدیریت مصرف آب بویژه آب شرب نیز گفت: پیگیری موضوع فاضلاب پنج شهرستان استان از جمله اردکان و میبد، تغییر کشت از سنتی به گلخانه ای و کاهش مصرف تا آب حدود یک دهم، مدیریت هدررفت آب و نصب کنتورهای هوشمند از عمده ترین برنامه های استان در این بخش است.
میرمحمدی با بیان اینکه قطره ای از آب انتقالی به استان در بخش کشاورزی استفاده نمی شود، تاکید کرد: آب شرب یک ضرورت حیاتی و مورد تاکید همه است و باید صرفه جویی در آن جدی گرفته شود.
وی درباره واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی نیز تصریح کرد: باید با انتشار اطلاعات کامل طرح ها در رسانه ها و لحاظ کردن منافع بخش خصوصی زمینه ایجاد اشتغال و تولید بیشتر را در استان فراهم کنند.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد در ادامه با اشاره به گزارش مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویر یزد نیز گفت: رشد سرمایه یک مجموعه تعاونی از ۲۰۰ میلیون ریال به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد ۳۰ شرکت با نگاه اقتصاد مقاومتی و با تمرکز بر مسائل دانش بنیان بیانگر توفیق این تعاونی و ظرفیت بالای این بخش در کشور است.
میرمحمدی افزود: طرح نصب سیستم انرژی خورشیدی در خانه ها از سوی این شرکت تعاونی و طرح بندر خشک آن می تواند زیرساخت های خوبی برای اقتصاد مقاومتی و نیز توسعه استان یزد فراهم کند.
ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و پروژه‌های استان از سوی دستگاه‌های اجرایی همچنین برخی فعالان بخش خصوصی از جمله دستور کار تشکیل این نشست از ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی بود.
در این نشست علاوه بر ارائه گزارش از طرح های در دست پیگیری حوزه اقتصاد مقاومتی، شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید بر اساس سامانه‌ بهین‌یاب نیز بررسی شد.
دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد در این خصوص با بیان اینکه رتبه استان در حوزه فعالیت‌های مرتبط با ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور چهارم اعلام شده، اظهار کرد: براساس شاخص‌هایی که از سوی ستاد کل راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در سطح کشور برای استان‌ها در نظر گرفته شده این استان از ۵۰۰ امتیاز توانسته ۲۰۷ امتیاز کسب کند که استان هرمزگان بالاترین نمره را با ۲۱۹ امتیاز کسب کرده است.
حمیدرضا نصیری‌زاده با تاکید بر فعال و منسجم تر شدن کارگروه های ۹گانه زیرمجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اضافه کرد: یزد در بخش واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی با واگذاری تنها پنج طرح از ۲۹۰ طرح استخراج شده در میان استان های ضعیف قرار دارد که امیدواریم بزودی در این بخش نیز ارتقا یابیم.
در ادامه این جلسه دو طرح سردخانه بندر خشک و نیز کارخانه تولید کاغذ از سنگ نیز در میان طرح های اقتصاد مقاومتی استان یزد مصوب شد.

بخش نظردهی بسته شده است..