رئیس جمعیت هلال احمر تفت خبر داد

امدادرسانی به ۶۰ خودرو و نجات ۱۰۵ نفر از برف و سرما

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از امدادرسانی به 60 خودرو و نجات 105 نفر از برف در یک عملیات 10 ساعته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، جلیل کهدویی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت اظهار  داشت: نجاتگران هلال احمر شهرستان تفت با عملیات ۱۰ ساعته و امداد رسانی در محورهای مواصلاتی شهرستان تفت از جمله گردنه ده بالا، محور تفت به دهشیر و گردنه علی‌آباد به حادثه دیدگان کمک کردند.

وی در ادامه از اعزام سه تیم امدادی هلال احمر شهرستان تفت برای کمک به بیش از ۶۰ دستگاه خودرو سواری خبر داد و افزود: به علت بارش شدید برف در روز گذشته در شهرستان تفت امدادگران هلال‌احمر و نجاتگران پست امداد و نجات جاده‌ای جاوید الاثر متوسلیان به صورت آماده‌باش در آمدند و در محور‌های مواصلاتی شهرستان مستقر و مشغول به امداد رسانی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت ادامه داد: این سه تیم امدادرسانی شهرستان متشکل از ۱۶ نجاتگر در گردنه ده‌بالا و گردنه علی‌آباد و محور تفت به دهشیر امدادرسانی و رهاسازی خودروها را با کمک دیگر دستگاه‌های امدادی انجام دادند.

کهدویی بیان کرد: نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاویدالاثر متوسلیان توانستند در حادثه زنجیره‌ای ۱۵ دستگاه خودرو در محور اسلامیه به تفت به پنج نفر امدادرسانی کنند که دو نفر مصدوم این حادثه، یک نفر بصورت سرپایی و یک نفر توسط آمبولانس هلال احمر به اورژانس تفت انتقال داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت با بیان اینکه به بیش از ۶۰ دستگاه خودرو امدادرسانی شده عنوان کرد: تیم‌های اعزامی هلال‌احمر شهرستان توانستند به ۳۰ خانوار و بیش از ۱۰۵ نفر در محور‌های شهرستان که دچار حادثه شده بودند امدادرسانی کنند.

وی با اشاره به امکان اسکان اضطراری در جاده‌ها گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاویدالاثر متوسلیان آمادگی کامل برای امدادرسانی و اسکان اضطراری را دارد و مردم می‌توانند در تماس با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر، نیروهای امدادرسانی را از هرگونه حادثه مطلع کنند تا نجاتگران با سرعت بالا و در اسرع وقت بتوانند خدمت‌رسانی را انجام دهند.

کهدویی ضمن تشکر و قدردانی از همه نجاتگران شهرستان و دیگر دستگاه‌های امدادی خاطرنشان کرد: رانندگان وسایل نقلیه همواره قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را در این روزهای برفی و سرد به‌عنوان یک ضرورت شناخته و با سرعت مطمئنه حرکت و برای جلوگیری از حوادث به هشدارها توجه کنند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی پیش از حرکت در راه‌های شهرستان، هوای یک هفته  آینده را رصد و براساس آن برنامه‌ریزی و وسایل ایمنی و زنجیر چرخ و … به همراه داشته باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..