بازدیدازمرکز مدیریت خدمات امنیتی پیشگامان

خانم مهندس فداکار مدیرکل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و جمعی از کارشناسان این سازمان از آزمایشگاه امنیت و کیفیت نرم افزار (Software Security Laboratory) و مرکز مدیریت خدمات امنیتی (MSSP) پیشگامان بازدید کردند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان،شرکت کی پاد  از شرکتهای عضو اتحادیه تخصصی امور زیربنایی پیشگامان که یکی از شرکت های پیشرو در حوزه امنیت اطلاعات در کشور می باشد، به تازگی مرکزی را با عنوان آزمایشگاه امنیت و کیفیت نرم افزار (Software Security Laboratory) و مرکز مدیریت خدمات امنیتی  (MSSP) را تاسیس نموده است. 

این آزمایشگاه در روز چهارشنبه ۳ آذرماه ۹۵ توسط سرکار خانم مهندس فداکار مدیرکل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و  هیات همراه بازدید شد و توضیحاتی درباره اهداف و شیوه های فعالیت آن ارائه شد.
این پروژه به موازات پروژه مطالعاتی تدوین طرح جامع آزمایشگاه‌ها و با هدف ارزیابی نرم‌افزارهای مبتنی بر وب و درگاه‌های خدمات دولتی عملیاتی شده است. بر همین اساس محصولات نرم‌افزاری که به این آزمایشگاه ارایه می‌شوند با استفاده از آخرین متدهای موجود و بر اساس استانداردهای تعریف شده بررسی و با لوگوی کیفیت، محصولات نرم افزاری تحت وب ارایه خواهد شد.
چارچوب تصدیق کیفیت نرم افزارهای مبتنی بر وب ایفای نقش نظارتی بر پروژه‌های نرم‌افزاری، ارزیابی کیفیت آنها و آموزش مفاهیم و نحوه ارزیابی کیفیت نرم‌افزار از جمله اهداف ‌راه‌اندازی این آزمایشگاه محسوب می‌شود.
این مرکز همچنین قادر است با پذیرش تمامی نیازهای امنیتی برون سپاری شده یک سازمان، تمامی تهدیدات جدید را شناسایی و پاسخ مناسب آن را پس از تحلیل ارائه دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..