گردشگران خارجی یزد امسال به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسند

به گزارش یزدی نیوزسرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: گردشگران خارجی یزد امسال به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسند.
سیدمصطفی فاطمی  اظهار داشت: میانگین رشد گردشگری استان یزد در طول دولت یازدهم ۸۵ درصد بوده که بیشتری رشد گردشگری کشور را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال نزدیک به ۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی به یزد سفر کردند، گفت: پیش‌بینی‌ها بر این است که امسال این آمار به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: با توجه به اینکه زیرساختهای گردشگری استان یزد به صورت کامل محیا نیست، سرعت ایجاد مراکز اقامتی را افزایش دادیم و در این زمینه به مرمت خانه‌های تاریخی و تبدیل آنها به واحد اقامتی پرداختیم.

فاطمی افزود: تعداد تختهای اقامتی استان یزد تا پیش از سال ۹۲، سه هزار و ۷۰۰ تخت بوده در حالی که تنها در شش ماهه اول امسال بیش از یک هزار تخت به این ظرفیت افزوده شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی توانستیم شهر یزد را به عنوان شهر نساجی سنتی کشور و شهر میبد هم به عنوان شهر ملی زیلو به ثبت رسیدند که برندهای بسیار خوبی در زمینه صنعت دستی در کشور به حساب می‌آید.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در استان یزد انجام شد، تدوین بسته حمایتی از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و فرش و اجرای آن از طریق ایجاد یک کارگاه بزرگ تولیدی در استان و توسعه ۱۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی در روستاها است.

فاطمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه قناتهای استان یزد گفت: قنات قدیمی زارچ به عنوان طولانی‌ترین قنات جهان در حال حاضر دوباره به جریان افتاده و کارکرد اصلی خود را یافته است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..