برگزاری چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بهاباد

به گزارش یزدی نیوزچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بهاباد در سال جاری با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دهقانی ، رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به دستور کار جلسه در مورد هفته کتاب و کتابخوانی گفت : متاسفانه بحث کتاب و کتابخوانی در جامعه ما مظلوم واقع شده است و ادارات و نهادهای فرهنگی باید با همکاری هم بستر کتابخوانی را برای افراد جامعه و جوانان فراهم کنند .
امام جمعه شهرستان بهاباد در ادامه افزود : اربعین تجلی مکتب تشیّع است و با پرچم داری که تشیّع دارد ، افراد  این  زیر مجموعه تنها تشیّع نیستند ، بلکه هر انسان آزاد اندیش و آزاد مرد ، از کشورهای مختلف با آیین های متفاوت در این مراسم شرکت می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به خواندن زیارت اربعین و زیارت حضرت رسول (ص) از بعید ،  به صورت دسته جمعی در محل آستانه علامه ملاعبدا… بهابادی تاکید کرد.
فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد پیرامون هفته کتاب و کتابخوانی گفت : بیشتر مطالعات به سمت فضای مجازی رفته است و کتاب کمتر خوانده می شود ولی در مجموع دانش آموزان برنامه های مختلفی دارند و ما سعی کرده ایم در بحث کتاب و کتابخوانی از طریق انجمن کتاب برنامه هایی داشته باشیم .
عباس اقبال از آمادگی هر گونه همکاری در زمینه چاپ و انتشار کتاب نویسندگان بهابادی سخن گفت و بیان کرد که  باید با اجرای برنامه های مختلف در زمینه کتاب و کتابخوانی و تشویق نویسندگان و کتاب خوانان باعث توجه مردم به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی شویم.
مهدی اسماعیل زاده سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد نیز با اشاره به اجرای طرح پایتخت کتاب ایران و روستای دوستدار کتاب خواستار همکاری همه نهادهای فرهنگی شهرستان در این زمینه شد.
در ادامه دستور کار جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای مدت دو سال انتخاب شدند .

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..