رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

صادرات یزد باید ۱۲۰ میلیون دلار افزایش یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: صادرات امسال یزد باید به نسبت سال گذشته۱۲۰ میلیون دلار افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: دو استان در کشور ۴ طرح از طرح‌های ۳۳ گانه کشور را در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه این پروژه‌ها، ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که خوشبختانه مشکل خاصی در هیچ یک از این حوزه‌ها نداریم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد افزود: یکی دیگر از ماموریت‌های این سازمان در زمینه ستاد اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات کالا و خدمات غیر نفتی استان نسبت به سال ۹۴ به میزان حداقل ۱۲۰ میلیون دلار است.

علمدار یزدی عنوان کرد: در این زمینه اقداماتی از جمله برگزاری میزهای کالایی و کشوری، برگزاری ۹ نمایشگاه تخصصی، پیگیری اجرایی شدن بسته حمایتی توسعه صادرات و همچنین برگزاری سه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان برگزار شده است.

وی افزود: تعیین وضعیت ۵۰۰ واحد صنعتی استان یزد یکی دیگر از اقداماتی است که باید در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان یزد به صورت کامل انجام شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: پیمایش وضعیت ۳۶۰۰ واحد صنعتی تولیدی استان از نظر وضعیت فعالیت در شهرستانهای اشکذر، اردکان، ابرکوه، بهاباد، بافق، خاتم و تفت به صورت کامل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی یک کد شناسایی واحد برای تمام ادارات داشته باشند که برای شناسایی و ارائه عملکرد آنها بهتر بتوان فعالیت کرد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..