۶۸۳ واحد تولیدی استان یزد تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

no-thumbs

683 واحد تولیدی استان پنج هزار و 880 میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید به صورت ثبت نام در سامانه بهین یاب وزارت صنعت و یا به صورت مستقیم دریافت کرده اند.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد گفت: ۶۸۳ واحد تولیدی استان پنج هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید به صورت ثبت نام در سامانه بهین یاب وزارت صنعت و یا به صورت مستقیم دریافت کرده اند.

سیدمحمد میرمحمدی در چهاردهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری و وزیر معین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزار شد، درباره ی عملکرد این ستاد گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی یزد دارای ۱۲ عضو از دستگاه ها دولتی است که تاکنون ۳۵ مصوبه در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و ارتقاء فعالیت واحدهای تولیدی در ۱۳ جلسه داشته است.
وی افزود: ۹ کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی با ۲۰ جلسه و ۵۵ مصوبه برگزار شده که ۱۱ برنامه‌ها و پروژه‌ برای ۱۱ دستگاه اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی بررسی و تصویب شده است.
نماینده عالی دولت در استان یزد اضافه کرد: یکی از وظیفه های این ستاد واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوص بوده که در این راستا ۳۱۰ پروژه عمرانی در استان شناسایی شد که ۵ مورد آن تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده و ۱۰ مورد نیز در حال مذاکره با متقاضیان است.
میرمحمدی درباره وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان نیز گفت: ۲ هزار و ۱۰۸ واحد تولیدی استان در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت ثبت نام کردند که تا روز ۲۵ آبان ماه از سوی بانک ها به ۲۲۶ واحد بیش از هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات مستقیم بانک ها به ۴۵۷ واحد تولیدی نیز بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد بوده، ادامه داد: برای مابقی معرفی شدگان به بانک، به ترتیب مطابق ضوابط و مقررات، تسهیلات پرداخت می‌شود.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد همچنین رتبه چهارم استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید، جذب و پذیرش بیش از ۷۰ شرکت فناور جدید و ثبت ۵۵ اختراع، تشکیل ۱۴۸ پرونده اختراع، افتتاح شعبه پژوهشگاه رویان در استان، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری، رتبه دوم فناوری، کسب رتبه چهارم کشوری از نظر شاخص توسعه یافتگی، ایجاد مرکز سرمایه‌گذاری استان برای تسهیل در صدور مجوزها و تهیه و انتشار فرصت های سرمایه‌گذاری در استان به دو زبان فارسی و انگلیسی و به صورت کتاب و لوح فشرده را از دیگر عملکردهای این ستاد اعلام کرد.
وی ادامه داد: ایجاد مرکز فناوری کاشی و سرامیک، راه اندازی مرکز شتاب دهنده فناوری در دانشگاه یزد، افزایش ۲ برابری کشف کالاهای قاچاق، صادرات ۷۶۴ هزارتن کالا از گمرک استان یزد در ۶ ماهه اول امسال با ۹ درصدی افزایش از نظر وزن، پیگیری دستیابی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به بازارهای هدف و توسعه بازارها به سمت برخی کشورهای اروپایی و جهت‌گیری تولید محصولات به تولید سفارشی از دیگر اقدامات استان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
استاندار یزد با بیان ایجاد ۱۰ هزار شغل در سال ۹۴ و هفت هزار شغل در چند ماه امسال خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در تابستان ۹۴ معادل ۱۱.۸ و درصد بوده که در تابستان امسال تغییری نداشته است.
میرمحمدی گردشگری را از محورهای اصلی و مهم توسعه استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجه گردشگران و توسعه صنعت بوم گردی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه انجام شده و رشد گردشگری نیز گویای فعالیت های این بخش است.
به گزارش ایرنا،در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس پارک علم و فناوری به نمایندگی از دستگاه های دولتی و مدیرعامل پیشگامان کویر یزد و رئیس خانه صنعت و معدن استان به عنوان نمایندگان بخش خصوصی گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..