فاطمی اعلام کرد:

رشد ۸۵ درصدی گردشگری در استان یزد/ سفر ۵۰ هزار گردشگر به یزد

گردشگری استان یزد و حضور گردشگران در این استان با رشد 85 درصدی همراه بوده است.

به گزارش یزدی نیوز

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به رشد گردشگری در سه سال گذشته گفت: گردشگری استان یزد و حضور گردشگران در این استان با رشد ۸۵ درصدی همراه بوده است.

سیدمصطفی فاطمی اظهار داشت: با مجموعه اقدامات و تلاش‌های انجام شده، استان یزد در زمینه جذب گردشگر موفق عمل کرد به طوری که رشد ۸۵ درصدی گردشگری در استان یزد را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعداد گردشگران خارجی که به استان سفر می‌کنند به ۱۰۰ هزار نفر برسد، ادامه داد: بیشترین رشد گردشگری در کشور در طول دولت تدبیر و امید بوده است که موجب رونق در این صنعت از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی شده است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: در نیمه نخست سالجاری در حدود ۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی به یزد سفر کردند که اگر در نیمه دوم نیز براساس پیش‌بینی‌ها به همین تعداد به استان یزد سفر کنند رشد گردشگری استان تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه لازمه رشد و توسعه گردشگری و جذب بیشتر گردشگران را فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در این زمینه برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه در استان یزد به دلیل بی‌توجهی‌هایی که در چندسال گذشته به حوزه گردشگری و تامین مراکز اقامتی شده بود در این زمینه با کمبودهایی مواجه هستیم.

فاطمی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های گردشگری استان یزد به صورت کامل آماده نیست، گفت: مشکل عمده استان یزد در این زمینه کمبود مراکز اقامتی و هتل‌ها است که سرعت ایجاد مراکز اقامتی را افزایش دادیم.

وی افزود: در این زمینه به مرمت خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به واحد اقامتی پرداختیم تا به این صورت مشکل اقامتی در استان حل شود، اما قطعا به طور کامل برطرف نخواهد شد و نیاز به حمایت و جذب سرمایه‌گذاری است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تعداد تخت‌های اقامتی استان را تا پیش‌از دولت تدبیر سه هزار و ۷۰۰ تخت اعلام کرد و اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش‌از هزار و یکصد تخت به این تخت‌ها افزوده شده است.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..