رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد:

میزان پرداختی تسهیلات رونق تولید در یزدفقط ۲۰ درصد بوده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به کندی بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید گفت: میزان پرداختی تسهیلات رونق تولید فقط 20 درصد بوده است.

به گزارش یزدی نیوزسیدعلی‌اکبر کلانتر  با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجرا است اظهار داشت: متاسفانه بانک‌ها در این زمینه همکاری خوبی با صنعت و تولید ندارند و تاکنون تنها ۲۰ درصد از متقاضیان تسهیلات مصوب کارگروه رفع موانع تولید موفق به دریافت شدند.

وی با اشاره به شرایط و ویژگی‌های استان یزد در زمینه ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ادامه داد: یزد به واسطه وجود سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۶۰۰ معدن مختلف به عنوان یک استان صنعتی و معدنی شناخته شده که باید از صنایع و معادن در این استان برای حفظ اشتغال حمایت کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با یادآوری سهم بالای مالیاتی استان اضافه کرد: بیش‌از ۷۰ درصد از مالیات استان یزد از بخش صنعت و بدنه تولید و تجارت دریافت می‌شود در حالی که حمایتی از این واحدها از سوی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در عمل دیده نمی‌شود.

این مسؤول با اشاره به مشکلات و فشارهای واردشده بر صنعت و معدن در سال‌های گذشته عنوان کرد: تولید و صنعت استان زیر این فشارها خرد شده و دیگر رمقی برای پرداخت مالیات، درگیری با بانک‌ها و بیمه و … ندارد.

کلانتر با اشاره به جذب سرمایه‌های مردم از سوی بانک‌ها و موسسات مالی عنوان کرد: بانک‌ها حتی کمتر از نیمی از سرمایه‌های جذب شده را به عنوان تسهیلات پرداخت می‌کنند و سودهای بالایی نیز دریافت می‌کنند.

وی از دیگر مشکلات در زمینه دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی در قالب طرح رونق تولید را سود بالای تسهیلات برشمرد و گفت: با توجه به رکود و کاهش حاشیه سود در بسیاری از صنایع، واحدها توان پرداخت این میزان سود را هم ندارند در حالیکه در محاسبات نیز این سود بیشتر از ۱۸ درصد خواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با تاکیدبر اینکه بانک‌ها در عمل همراه با تولید نیستند اظهار داشت: عدم همکاری بانک‌ها و بهانه‌تراشی‌های واهی و درخواست‌های متعدد خلاف مقررات موجب شده که روند پرداخت تسهیلات با سرعتی بسیار پایین جلو برود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..