رکورد پیک‌ بار سال ۹۵ استان یزد در شهریورماه ثبت شد

no-thumbs

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد از رکورد پیک‌ بار سال 95 استان در شهریورماه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه زارع گفت: مقدار پیک نیاز مصرف استان در سال جاری ۱۲۳۲.۵ مگاوات بوده که ساعت ۲۰:۴ شامگاه شهریورماه ثبت شده است و این نشان از اجرای موفق طرح‌های مدیریت بار و پیک‌سایی در بازه زمانی ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه با همکاری و تعامل با مشترکین و واحدهای مرتبط بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات منسجم و ماهانه کارگروه کاهش پیک‌ بار شرکت برق منطقه‌ای یزد تصریح کرد: در این جلسات روند رشد پیک‌بار استان و کشور، دما و پروفایل بار صنایع بررسی‌ شده و نحوه اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف شامل طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات، برنامه شناورسازی پیک و استفاده از مولدهای صنایع برنامه‌ریزی و هماهنگ شد.

زارع با بیان اینکه اجرای طرح ذخیره عملیاتی صنایع، نتیجه تعامل با چهار صنعت بزرگ استان با سهم بیش از ۶۰ درصد بار شرکت است، افزود: پتانسیل اجرای این طرح ۱۵۰ مگاوات پیش‌بینی شد و با مبادله تفاهمنامه با این چهار مشترک در دو ماه تیر و مرداد، حداکثر میزان همکاری مشترکین به بیش از ۱۴۵ مگاوات در روز ۱۵ تیرماه رسید.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد، هدف از اجرای این طرح را کاهش پیک میانی روز در ساعت‌های ۱۲ الی ۱۶ دانست که با بیش از ۱۷۵ ساعت همکاری و مدیریت ۷۰ مگاوات در روز پیک شبکه سراسری (۳۰ تیرماه) محقق شده است.

زارع همچنین در مورد اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات ادامه داد: مشترکین در طول اجرای این طرح، برنامه‌های تعمیراتی خود را در بازه زمانی ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه هماهنگ کردیم که نتیجه اجرای این طرح حداکثر ۱۳ مگاوات پیک‌سایی بود.

وی همکاری صنایع در استفاده از مولدهای اضطراری صنایع را خوب ارزیابی و ادامه داد: در سال جاری نیز مولد ۲۵ مگاواتی چادرملو با متوسط تولید روزانه ۲۲ مگاوات، در ساعات اوج بار شبکه سراسری بیش از ۵۰ ساعت همکاری داشته است.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد، اطلاع‌رسانی­ در مورد اعمال تعرفه اوج بار در دو ماه تیر و مرداد، ارائه مشوق‌های مالی برای مشترکین همکار در زمینه مدیریت مصرف و اجرای راهکارهای بهینه‌سازی از جمله اصلاح سیستم روشنایی، اصلاح در و پنجره‌های ساختمان پست‌های برق و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشترکین از دیگر برنامه­‌های مدیریت مصرف برشمرد.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..