مدیرکل امور اقتصادی استان یزد:

مالیات ۹۴ درصد درآمدهای یزد را تشکیل می‌دهد

مدیرکل امور اقتصادی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد رتبه ۱۳ مالیاتی کشور را دارد، گفت: مالیات ۹۴ درصد درآمدهای یزد را تشکیل می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوزعلی نمازی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید امور مالیاتی استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته استان یزد در زمینه مالیات و اقتصاد، اظهار داشت: درآمدهای مصوب امسال ۱۲۵۴ میلیارد تومان تعیین شده بود که تقریبا یک و ۶ دهم کل مالیاتهای مصوب کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد رتبه ۱۳ کشور را به خود اختصاص داده، عنوان کرد: ۹۴ درصد درآمدهای استان یزد به مالیات اختصاص پیدا کرده که از این میزان ۵۴ درصد مالیات مستقیم است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد ادامه داد: ۶۳ درصد مالیاتهای وصولی یزد مربوط به بخش مستقیم و ۳۷ درصد مربوط به بخش غیر مستقیم است.

نمازی با اشاره به اینکه عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان یزد خوب بوده، گفت: رتبه مالیاتی استان یزد از رتبه ۱۲ در سال گذشته به رتبه ۱۳ در امسال رسیده و خوشبختاه از برنامه مصوب فاصله چندانی نداریم.

وی ادامه داد: یکی از لازمه‌های فعالیت مالیاتی، شفافیت در اطلاعاتی است که از سوی مودیان ارائه می‌شود و در صورتی که شفافیت لازم وجود نداشته باشد، با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..