طرح پردیس ملل و دولت در بافت تاریخی یزد اجرا می شود

no-thumbs

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت : طرح پردیس ملل و دولت در بافت تاریخی یزد با هدف توسعه صنعت گردشگری ، جذب توریست و روابط اقتصادی اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوزامیرحسین رادمنش  در جمع خبرنگاران افزود:این طرح در شورای اسلامی مصوب شده و به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد برای بررسی ارسال گردیده است.
وی اظهار کرد: در طرح یاد شده خانه‌های قدیمی در بافت تاریخی به برخی سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی که مورد تأیید وزارت امور خارجه باشد واگذار می شود.
وی گفت: همچنین در راستای آن سرمایه‌گذاران خارجی علاوه بر بهسازی و مرمت خانه ها تاریخی با نظارت مستقیم اداره میراث فرهنگی استان محلی را برای اقامت گردشگران کشور خود فراهم می کنند.
عضو شورای شهر یزد ایجاد پژوهشکده‌ای در بافت تاریخی را از دیگر طرحهای شورای شهر عنوان کرد که با ایجاد این مرکز می توان تمام فعالیتهای عمرانی در سطح شهر قبل از اجرا بررسی و سپس اجرا شوند.
مشاور شهردار یزد هم از ایجاد بوستان گیاهان دارویی یا باغ شفابخش در پارکهای سطح این شهر خبر داد و گفت :فاز نخست آن در پارک بزرگ شهر اجرا می شود.
مریم احمدی افزود: در راستای این طرح، گیاهان دارویی متناسب با اقلیم یزد به ویژه گیاهانی دارویی کم آبخواه در فضای پارک‌ها به جای چمن و بوته‌های تزئینی کشت می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین در طرح یاد شده غرفه هایی برای شناخت گیاهان دارویی، نحوه مصرف و فروش آن در نظر گرفته شده است.
شهرداری یزد با حدود ۹۹ کیلومتر مربع محدوده خدماتی و نظارتی با همکاری سه منطقه، یک ناحیه و۱۱ سازمان به شهروندان خدمات ارائه می کند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..