گزارش خبری:

آخرین وضعیت مصدومین حادثه اتوبوس یزد -اقلید

اتوبوس حامل ۴۷ زائر که قصد داشت از طریق مرز شلمچه به کربلا عزیمت کند ،در محور اقلید به یاسوج واژگون شد.

به گزارش یزدی نیوزمنطقه دز کرد در شهرستان اقلید تلخ ترین خاطره را برای مسافران این اتوبوس رقم زد ،چرا که ۲۵ نفر در این حادثه جان باختند و ۲۳ نفر نیز مجروح شدند.

بر اساس این گزارش اتوبوس اسکانیا که از یزد در حال حرکت بود ساعت ۸ شب سه شنبه ۱۸ آبان ماه در منطقه دز کرد واژگون شد که به دلیل نزدیک بودن محل حادثه به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ،مصدومان حادثه با همکاری اورژانس یاسوج به بیمارستان شهید بهشتی این شهر منتقل شدند.

رییس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در این زمینه به خبرآنلاین گفت:۲۲ نفر از مصدومان حادثه این اتوبوس به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند که ۴ نفر از مصدومان فوت کردند و ۱۸ نفر دیگر با جراحت های مختلف تحت درمان هستند و حال ۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سید ذاکر سعیدی نژد در ادامه گفت:از زمان اطلاع از این وضعیت ،همه نیروهای بیمارستان به حالت آماده باش در بیمارستان مستقر شدند و هدف ما ارائه بهترین خدمات به این مصدومان هست.

سعیدی نژاد با تاکید بر اینکه همه تلاش پرسنل بیمارستان بر بهبودی مصدومان است بیان کرد:بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نزدیکترین مرکز درمانی به حادثه بوده است ،و علیرغم اینکه وضعیت تعداد زیادی از مصدومان وخیم است تلاش می کنیم که مراقبت ها و درمان لازم بنحو مطلوب شکل گیرد.

به محض اطلاع از اعزام مصدومان این حادثه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج مدیران استانی و شهرستانی با حضور در بیمارستان و سرکشی از مصدومان وضعیت مصدومان اعزامی را جویا شدند.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ،نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اولین مسئولی بود که در بیمارستان حضور داشت و از مدیران و پرسنل بیمارستان ارائه مطلوب ترین خدمات به بیماران را خواستار شد.

همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در بیمارستان عنوان کرد:همه تلاش مدیران استانی و دانشگاه علوم پزشکی بر این است تا همکاری های لازم برای درمان این عزیزان شکل گیرد که در این زمینه هماهگی های لازم صورت گرفته است.

سید موسی خادمی با اشاره به اینکه ستاد بحران تشکیل شده است گفت :از حضور اکثر مدیران استانی و شهرستانی در بیمارستان استفاده کردیم و جلسه فوری ستاد مدیریت بحران با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس، شهردار یاسوج و معاونین استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و دیگر مسؤولان برای رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه محور اقلید یاسوج تشکیل شد.

شاگرد این اتوبوس به خبرآنلاین گفت:عصر امروز برای اعزام زائران به کربلا ،از یزد حرکت کردیم که حدود ساعت ۸ شب در محوز دز کرد و سر پیچ اول راننده اتوبوس متوجه شد که لیتارد (ترمز کمکی) از کار افتاده است و اصلا عمل نمی کند.

مهدی دولت آبادی با اشاره به اینکه بغل دست راننده بوده است گفت : من کنار راننده بودم و روی پیچ اول متوجه شدم که راننده فریاد زد لیتارد کار نمی کند و ما هراسان شدیم زیرا که بعد از پیچ سرازیری وحشتناکی بود و به همین دلیل سرعت اتوبوس بیشتر شد و باز هم لیتارد عمل نمی کرد که سر پیچ دوم فقط فهمیدم که کار از کار گذشته است و اتوبوس واژگون شده است و دیگر چیزی متوجه نشدم تا الان که می بینم در بیمارستان هستم.

در همین ارتباط کمک راننده اتوبوس گفت: سر پیچ شاگرد اتوبوس با فریاد بمن اطلاع داد که لیتارد از کار افتاده است و من خودم را سریع به راننده رساندم متوجه شدیم که ماشین اصلا ترمز نمی کند و بد شانسی در یک سراشیبی شدید قرار گرفته بودیم .
مرادی گفت:همه مسافران اتوبوس هراسان بودند و اتوبوس هم بی اختیار هر سریعتر به سمت پیچ بعدی در حرکت بود ،و اینجا هیچ کاری از دست کسی بر نمی آمد و من هم بعد از واژگونی تا الان چیزی را به خاطر نمی آورم.

نکته قابل ذکر در بیمارستان شهید بهشتی حضور خود جوش مردم یاسوج و نگرانی شدید مردم این شهر از وضعیت بوجود آمده بود گو اینکه نزدیکان خود آنها دچار این صانجه شده بودند.

حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و معاون بویراحمد ،شهردار یاسوج ،رئیس علوم پزشکی یاسوج به همراه معاونین ،معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استاندار و تنی چند از دیگر مدیران استانی از دیگر نکات قابل ذکر در جریان میزبانی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از مصدومین اتوبوس یزد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..