طی بازدیدی از نمایشگاه مطبوعات:

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان یزد از نحوه برخورد با نشریات استانی

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه بین یارانه دادن به مطبوعات و اخذ پول از آنها برای شرکت در نمایشگاه، نمی توان تناسبی برقرار کرد افزود: نحوه برخورد با نشریات و رسانه های استانی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در شان این رسانه ها نیست.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش  درجریان بازدید ازبیست ودومین نمایشگاه مطبوعات در گفت وگو با ایرنا، با تاکید بر اینکه وظیفه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از دولت، حمایت از مطبوعات به خصوص مطبوعات استانی است، تصریح کرد: امسال بدترین جای نمایشگاه را به مطبوعات استانی و ارشاد استان ها اختصاص داده اند؛ در حالی که باید مناسب ترین مکان را براین این بخش در نظر می گرفتند.
وی که دیدار خود از نمایشگاه مطبوعات را از بخش استان ها آغاز کرده بود؛ ادامه داد: مردم پایتخت علاقه مندند نشریاتی که نماینده فرهنگ استان های مختلف هستند را بیشتر ببینند، تا روزنامه هایی که هر روز صبح در کیوسک های مطبوعاتی در دسترس آنان قرار دارد.
تابش یادآور شد: اگر برای انتشار به نشریات یارانه پرداخت می شود، یعنی آنها نیازمند حمایت هستند و دریافت هزینه برای حضور در نمایشگاه باعث شده خیلی از نشریات استانی، حضور در نمایشگاه مطبوعات را از دست بدهند.
نماینده مردم اردکان ادامه داد: نقش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در نوع نگاه برگزارکنندگان نمایشگاه به رسانه های استانی و میزان حضور نشریات استانی تاثیر زیادی دارد و امسال مشارکت استان یزد در این نمایشگاه بسیار کم و در حد صفر بوده است.
شایان ذکر است نماینده مردم اردکان و نائب رئیس فراکسیون امید مجلس، همزمان با سومین روز از برپایی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، از غرفه های مختلف دیدار و با خبرنگاران به گفت و گو نشست.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت، صداقت» از ۱۴ تا ۲۱ آبان ماه همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ تا ۲۰ درمصلای امام خمینی(ره) برپا است.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..