یک فعال سیاسی درنشست با قائم مقام وزیرکشور:

یزد می‌تواند پایتخت ایده سیاسی اطلاح‌طلبی باشد

نماینده اصلاح‌طلبان استان یزد با بیان اینکه خروج از قانون فتنه و خارج شده از قانون فتنه‌گر است، گفت: ما فتنه 88 را قبول داریم و هرکس بخواهد قانون کشور را زیرپا بگذارد فتنه‌گر است.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی قاسمی، در جلسه احزاب و تشکل‌های سیاسی استان یزد با قائم مقام وزیر کشور و استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد می‌تواند پایتخت ایده سیاسی اطلاح‌طلبی باشد، اظهار داشت: یزد در این زمینه چهره‌های بسیاری را به کشور معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم به سال پایانی خود نزدیک می‌شود، افزود: دغدغه ما برای انتخابات سال آینده، برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم است.

نماینده اصلاح‌طلبان استان یزد بیان کرد: این دولت اگر هیچ اقدامی انجام نداده باشد، در سیاست خارجی اقدامات بسیاری انجام داده و توانسته در حل و فصل مسائل هسته‌ای بالاترین خدمت را به مردم و کشور داشته باشد.

قاسمی با تاکید بر اینکه این اقدامات می‌تواند در آستانه انتخابات برای دولت کارآمد باشد، افزود: دولت می‌تواند در کنار مطرح کردن و تبیین این خدمات، آسیب‌هایی که می‌تواند موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد را بررسی کند تا مردم در سال آینده حضوری پرشور در انتخابات داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان نماینده اصولگرایان یزد در مورد فتنه ۸۸ اظهار داشت: ما فتنه را قبول داریم، ما خروج از قانون را فتنه و خروج‌کننده را فتنه‌گر می‌دانیم و معتقدیم هرکس که بخواهد قانون مملکت را زیر پا بگذارد، فتنه‌گر است.

قاسمی بیان کرد: ما نیز معتقدیم در سال ۸۸ فتنه‌ای رخ داد اما نمی‌توان تنها یک طرف ماجرا را فتنه‌گر خواند و همانگونه که جریان اصولگرایی افراد وابسته به اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر می‌داند ما نیز طرف مقابل دعواهای انتخابات سال ۸۸ را فتنه‌گر می‌دانیم.

وی افزود: چطور می‌شود که یک فتنه‌گر در حصر باشد و یک فتنه‌گر راست راست راه برود و در محافل مختلف حاضر شود بر این اساس از دولت تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم زیرا ما نمی‌توانیم دوگانگی در رفتار را بپذیریم.

قاسمی همچنین خواستار فضای بازتر سیاسی برای فعالیت احزاب و تشکل‌ها شد و افزود: یزد استانی است که احزاب آن می‌توانند در سخنان یکدیگر تحمل و تأمل داشته باشند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..