یزد باید آمادگی گسترش گردشگری را به‌دست آورد

به گزارش یزدی نیوزنماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که یزد در مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد قرار گرفته است، در رقابت برای جذب گردشگر باید توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را افزایش دهد.

«سیدابوالفضل موسوی بیوکی» در نشست با تشکل‌ها و فعالان بخش گردشگری، اظهار کرد: برای قرار گرفتن گردشگری در میان محورهای توسعه استان، لازم است تشکل‌ها، توانمندی خود را بیشتر کنند، هم‌چنین با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و صدا و سیما باید برای برنامه‌ریزی و تبلیغ گردشگری اقدام کرد.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در عزاداری‌های ایام شهادت امام حسین(ع)، گفت: حضور این گردشگران نقش مهمی در شناساندن و انتقال مفاهیم عاشورا به جهانیان دارد، آن‌ها رسولان فرهنگ حسینی هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

موسوی خطاب به فعالان بخش گردشگری، اظهار کرد: رسالت سنگینی برای شناساندن پیام و فرهنگ عاشورا بر دوش شما قرار دارد که باید توانایی‌هایتان را برای جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی در ایام عزاداری افزایش دهید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس هم‌چنین با بیان این‌که یزد هم‌اکنون قطب گردشگری سلامت مرکز و شرق کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: استان یزد می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری سلامت در کشور مطرح شود، اما برای رسیدن به این هدف باید برنامه داشته باشیم و گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه استان مدنظر قرار دهیم.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..