تلاش برای ثبت میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو

پرونده ثبت میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو که از دستور کار سازمان میراث خارج شده بود، پس از نشست مسئولان این شهرستان با معاون صنایع‌دستی کشور مجدداً در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزثبت میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو در نشستی با حضور آیت الله «علیرضا اعرافی» امام جمعه میبد و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دکتر «نامور مطلق» معاون صنایع‌دستی سازمان، دکتر «کمال دهقانی فیروزآبادی» نماینده مردم تفت  و میبد در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره‌کل و معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی یزد، فرماندار میبد و چند تن از فعالان حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد پرونده ثبت میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو که از دستور کار سازمان میراث خارج شده بود، مجدداً با رفع نواقص بررسی شود.

ایجاد و راه‌اندازی کارگاه های جدید در راستای رونق زیلو، حمایت از صادرات، فروش و رونق زیلو، همسان‌سازی و ارائه محصول، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و استفاده از زیلو در مصلی‌های سراسر کشور از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

یکی از اهداف اصلی جهانی‌سازی زیلو و صنعت زیلوبافی، ارتقای جایگاه بین‌المللی صنایع‌دستی کشورمان، توسعه بازارهای جهانی و زمینه‌سازی برای حضور پررنگتر صنایع‌دستی کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی و نیز توسعه گردشگری فرهنگی و افزایش اشتیاق گردشگران به بازدید از شهرهای دارای صنایع‌دستی‌های منحصر بفرد کشورمان است.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..