طی نشستی:

تاکید استاندار یزد بر تغییر نگرش نسبت به غیر بومی ها

استاندار یزد گفت: باید در بحث بومی و غیر بومی بودن افراد، نگاهها تغییر کند زیرا غیر بومی ها، ایرانی و هم نوع ما هستند و نسبت به انها مسئول هستیم.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرمحمدی در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان افزود: همه ما در قبال اتباع خارجی مجاز، مسئول هستیم و با اتباع غیر مجاز همه باید طبق قانون برخورد کنیم.
وی اظهار کرد: نباید نگاه به غیر بومی بعنوان یک عامل وحشت تلقی شود زیرا این کار بسیار ناپسند است، بالاترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی است و باید از فرصت پیش امده استفاده کنیم.
میرمحمدی گفت: تخلف و خلاف هم در افراد بومی و هم غیر بومی صورت می گیرد از این رو نباید نگاه منفی گرایی نسبت به غیر بومی داشته باشیم، باید نگاه خوب، مثبت و برادرانه در جامعه گسترش یابد.
استاندار یزد گفت: باید در راستای باسواد نمودن همه افراد اعم از بومی و غیر بومی تلاش کنیم، نباید فرد بیسواد را از کار منع کرد و اموختن را از او دریغ نمود.
استاندار یزد در ادامه یادآور شد: سواد، کلید گشایش درهای مختلف بر روی بشریت و برقراری ارتباط با دنیای مختلف علم و دانش است.
وی افزود: با ارزشمندترین کلید و عنصر در زندگی انسانها سواد است زیرا هر چه اطلاعات افراد بیشتر باشد موجب جامع نگری و ورود آنها به اندیشه های مختلف می شود.
استاندار یزد در پاسخ به رییس آموزش و پرورش تفت در مورد اینکه برخی از افراد در مناطق حاشیه نشین این شهرستان به خاطر دور بودن از مدرسه از تحصیل باز می مانند افزود: مشکل رفت و آمد نباید موجب محرومیت از سواد شود، باید با کمک خیرین و آموزش و پرورش مشکل آنها را رفع کرد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد هم گفت: هم اکنون سه هزار و ۲۹ نفر در استان زیر پوشش کلاسهای سواد آموزی قرار دارند که از این تعداد ۸۹۱ نفر مرد و بقیه زن هستند.
مرآت امین الرعایا اضافه کرد: همچنین از مجموع این افراد ۳۶۶ نفر روستایی و مابقی شهری هستند.
براساس سر شماری سال ۹۰، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان ، ۹۵.۱ درصد افراد باسواد هستند، همچنین ۹۴.۹ درصد افراد شهری و ۸۶.۱ درصد روستایی ، ۹۴.۲ مردان و ۹۰.۷ زنان این استان باسواد هستند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..