طرح پایتخت کتاب ایران در بافق

به گزارش یزدی نیوزطرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایداربا مشارکت دستگاهها ونهادهای بخش دولتی وغیردولتی برگزار می کند.

به منظور حضور شهرستان بافق در طرح« انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» جلسه هماهنگی با حضور اعضای دبیرخانه طرح مذکور در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باق تشکیل گردید.
در این نشست احمد طالبی رئیس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به همراه آقای کریمی مسئول دبیرخانه «طرح پایتخت کتاب ایران در استان یزد » شرکت نمود و ضمن معرفی با اعضاء ؛ به اجرا وچگونگی طرح پرداخته شد.
همچنین طلایی مقدم فرماندار شهرستان بافق با برشمردن پتانسیل های بومی این شهرستان برای حضور در  این برنامه، به ارائه چند ایده در این حوزه پرداخت وخواهان تلاش مجدانه اعضاء  جهت حضور وفعالیت پررنگ شهرستان بافق در این طرح کشوری (که ظرفیت جهانی را از طریق یونسکو به دنبال دارد) شد .
عذرا کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق گفت: پایتخت کتاب ایران عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت کننده که بر اساس نظر هیئت داوران، بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشند، اعطا می شود.

وی این طرح رادر جهت کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع محور شهرها/ انسجام بخشی به فعالیتهای فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای محلی و بومی برای ترویج کتابخوانی برشمرد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..