رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی:

نیاز به ۳۰ پایگاه جدید اورژانس در یزد/ ۳۰ درصد تماسها مزاحمت تلفنی است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان را 42 مورد بیان کرد و با بیان اینکه از این تعداد 17 پایگاه شهری و بقیه جاده ای است گفت: استان یزد به 30 پایگاه جدید اورژانس نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوزاحمد دهقان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایگاههای موجود با ۶۵ خودرو آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و ۱۰ موتور آمبولانس به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
دهقان با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ بار با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته می شود تصریح کرد: از این تعداد ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آنها منجر به انجام ماموریت و اعزام آمبولانس می شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد ۳۰ درصد تماس ها با اورژانس را مزاحمت تلفنی اعلام واضافه کرد: مزاحمت ها تلفنی، موجب اشغال خطوط این مرکز و در نتیجه اختلال در امر امدادرسانی می شود.
وی خاطر نشان کرد: استاندارد کشوری رسیدن اورژانس به محل حادثه در بخش شهری هشت دقیقه و جاده ای ۱۵ دقیقه است که یزد پیشتر از استانداردها است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد اضافه کرد: زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه یزد در بخش شهری هفت دقیقه و جاده ای ۱۲ دقیقه است.
وی در ادامه از ایجاد سه پایگاه جدید اورژانس در شهر یزد در سالجاری خبر داد و گفت: بیشترین ماموریتهای اورژانس در بخش حوادث ترافیکی است و تعداد ماموریتهای این بخش در شهر یزد بیشتر از جاده است.
دهقان به راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در استان اشاره کرد و افزود: این پایگاه قرار بود در اول مهرماه در استان ایجاد شود اما به دلیل برخی مشکلات چون تامین اعتبار محقق نشد که امیدواریم ظرف یک تا دوماه آینده در استان راه اندازی شود.
***ایجاد مرکز آموزشی مقابله با مخاطرات شیمیایی، بیولوژیک و هسته ای در یزد
دهقانی از راه اندازی نخستین مرکز آموزشی مقابله با مخاطرات شیمیایی، بیولوژیک و هسته ای در کشور در این استان خبر داد و گفت: فاز یک این مرکز در یک طبقه با هزینه یک میلیارد تومان ساخته شده که توسط خیر پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در این مرکز اموزش های مهارتی به نیروهای علمیاتی حوزه پدافند غیر عامل داده می شود و همچنین درآینده هم رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته پدافند غیر عامل هم دانشجو می پذیرد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد افزود: فاز دو این مرکز شامل شش ساختمان است که در سالهای اتی ساخته می شوند.
وی در ادامه گفت: همچنین اورژانس استان از ۲۵ آبانماه با شش خودرو و ۳۰ نیروی انسانی در مرز مهران برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر می شود.
دهقان در ادامه به هفته پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود:به دلیل اهمیت مسائل زیست محیطی، کمیته پدافند غیرعامل زیست محیطی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: غفلت از مسائل زیست محیطی، تهدیدی جدی است و باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.
در پایان این نشست خبرنگاران از بخشهای مختلف مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد دیدن کردند.
اورژانس ۱۱۵ استان یزد با ۳۰۰ نیروی متخصص درمانی در استان یزد فعالیت می کند.

بخش نظردهی بسته شده است..