مدیرکل حج و زیارت استان یزد:

یزدی‌ها از چزابه به کربلا می‌روند/ انجام ثبت‌نام سفر اربعین در ۶۰ دفتر زیارتی یزد

مدیرکل حج و زیارت استان یزد گفت: امسال نیز همانند سال‌های قبل، زائران اربعین استان یزد و هفت استان دیگر از مرز چزابه به زیارت عتبات عالیات عراق می‌روند.

به گزارش یزدی نیوزعلی‌اصغر شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، یزد، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان در آستانه اربعین از مرز چزابه به زیارت عتبات عالیات عراق می‌روند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد عنوان کرد: سایر استان‌ها نیز از مرزهای مهران و شلمچه وارد کشور عراق خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه صدور ویزای زائران یزدی اربعین نیز از استان اصفهان انجام می‌‌شود، بیان کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما زائران باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل و تحویل مدارک خود به دفاتر زیارتی اقدام کنند.

شریفی تصریح کرد: موکول کردن تحویل مدارک و ثبت‌نام به روزهای پایانی ممکن است در صدور ویزا مشکلاتی ایجاد کند و کار با کندی و سرعت کمتری پیش برود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ دفتر زیارتی در استان یزد دارای مجوز و فعال هستند، بیان کرد: دفاتر مجاز دارای تابلو، دفتر و مجوز هستند و حج و زیارت در برابر افرادی که در این ایام اقدام به ثبت‌نام می‌کنند اما فاقد مجوز، دفتر و تابلو هستند، هیچ مسؤولیتی ندارد بنابراین زائران در انتخاب دفاتر زیارتی دقت لازم را داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد تصریح کرد: تنها افرادی می‌توانند به زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین مشرف شوند که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند که این اقدام در زمان تحویل مدارک در دفاتر زیارتی انجام می‌شود.

شریفی با اشاره به استقبال خوب مردم یزد برای شرکت در این سفر معنوی به ویژه پیاده‌روی بزرگ اربعین عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار، ۱۰ هزار و ۸۳۰ نفر از مردم یزد برای شرکت در این سفر معنوی و بزرگ ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار به طور قطع طی روزهای آینده افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افراد ثبت‌نام شده تا این لحظه، در قالب ۲ هزار و ۲۹۵ گروه عازم کربلای معلی می‌شوند، ادامه داد: از دهه دوم محرم به بعد، آمار مراجعان به دفاتر زیارتی و ثبت‌نام‌ها در سامانه سماح هر روز رو به افزایش است.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به زائران توصیه کرد: قبل اعزام به کشور عراق با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی هلال احمر در سراسر استان، نسبت به دریافت واکسن مننژیت و آنفلوآنزا اقدام کنند تا در طول سفر یا بعد از بازگشت دچار مشکل نشوند.

وی در مورد هماهنگی‌های انجام شده برای انجام این سفر معنوی نیز اظهار داشت: از چندی پیش جلسات ستاد هماهنگی سفر اربعین در استانداری یزد با ریاست استاندار و حضور اعضا از دستگاه‌های مختلف برگزار شده و هماهنگی‌های لازم انجام شده و استان آمادگی کامل برای اعزام زائران به سفر معنوی اربعین را دارد.

شریفی افزود: در این جلسات هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های امدادرسان، خدمات‌رسان و برپایی موکب‌ها توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به عمل آمده و بحث حل و نقل زائران نیز تا حدودی هماهنگ شده که امیدواریم امسال نیز زائران یزدی سفری خوب در اربعین به عتبات عالیات عراق داشته باشند.

وی در مورد اعزام زائران یزدی نیز گفت: زمان اعزام و بازگشت بسته به نظر و هماهنگی دفاتر زیارتی و کاروان‌های اعزامی متفاوت است اما اغلب کاروان‌ها در تلاش برای حضور در پیاده‌روی روز اربعین از نجف تا کربلا هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..