مددجویان هنرمند یزدی ۲۲۰ تخته فرش بافتند

no-thumbs

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: مددجویان هنرمند تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در شش ماه نخست امسال 220 تخته فرش دستباف به متراژ هزار و 346 مترمربع بافتند.

به گزارش یزدی نیوز،امیر زین‌العابدین قمی با بیان اینکه طرح قالیبافی از جمله مشاغل مناسب برای زنان سرپرست خانوار کمیته امداد است، اظهار داشت: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نظر بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح همچنین فروش تولیدات فرش با قیمت‌های مناسب، سعی کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

وی با اشاره به ارزش فرش‌های بافته شده بیان کرد: ارزش فرش‌های بافته شده افزون بر ۷ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال است و بیش از ۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال سود حاصله از فروش فرش‌ها بوده که تمام آن به مددجویان بافنده پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه مددجویان شهرستان اردکان بیشترین میزان فرش بافته شده به میزان ۴۸ تخته به متراژ ۳۸۴ مترمربع را طی مدت شش ماه به خود اختصاص دادند، گفت: برگزاری دوره‌های به‌آموزی قالی‌بافی گامی موثر در جهت ارتقای کیفیت تولیدات است و این نهاد افزایش ارزش محصولات تولیدی را با ارائه آموزش‌های قبل از اجرای طرح به مددجویان تضمین می‌کند تا از زیان احتمالی مددجویان در این زمینه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد ۴۹ طرح در زمینه صنایع دستی پرداخت شد، افزود: وام‌های پرداختی در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی و طرح‌های تبدیلی، تکمیلی و توسعه بود و از محل منابع امدادی و قرض‌الحسنه بانکی به مددجویان اعطا شد.

زین العابدین قمی در مورد تعداد فرش‌های بافته شده به تفکیک شهرستان‌ها گفت: میزان فرش بافته شده توسط مددجویان تحت حمایت به تفکیک شهرستان‌ها شامل شهرستان اردکان ۴۸ تخته به متراژ ۳۴۸ مترمربع، مهریز ۴۲ تخته به متراژ ۲۶۶ مترمربع، یزد ۴۰ تخته به متراژ ۱۵۵ مترمربع، خاتم ۳۶ تخته به متراژ ۱۸۰ متر مربع، تفت ۲۷ تخته به متراژ ۱۸۰ متر مربع، اشکذر ۱۳ تخته به متراژ ۱۰۵ مترمربع، میبد ۱۲ تخته به متراژ ۶۰ مترمربع و بافق دو تخته به متراژ ۱۶ مترمربع را طی ۶ ماهه نخست امسال تولید و به بازار فروش عرضه کردند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..