فعالیت ۱۶ سمن در اشکذر

به گزارش یزدی نیوزمعاون فرماندار اشکذر با بیان اینکه تاکنون ۱۶ سمن (سازمان مردم نهاد) در زمینه های مختلف در سطح شهرستان فعالیت دارد اظهار داشت: مجوز این سمن های از سوی بهزیستی، نیروانتظامی، ورزش و جوانان و فرمانداری صادر شده است.
علیرضا ابوالحسنی با بیان اینکه از مجموع تشکل های فعال در شهرستان ۴ تشکل از فرمانداری مجوز فعالیت دریافت کرده، گفت: تشکل های یاد شده در زمینه های مختلف زنان و خانواده، فرهنگی و مذهبی، علمی و آموزشی و فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: سمن ها برای فعالیت باید مراحل ثبت را طبق دستورالعمل وحدت رویه سازمان های مردم نهاد وزارت کشور و اساسنامه تنظیم شده از سوی وزارتخانه های مرتبط با فعالیت های مورد نظر طی کنند.
ابوالحسنی تاکید نمود: شرایط سنی تعیین شده برای علاقمندان به فعالیت در سازمان های مردم نهاد ۱۸ سال به بالا تعیین شده و حداقل دو نفر از اعضای فعال در تشکل باید دارای مدرک مرتبط با موضوع تشکل باشند.
وی با تشریح جایگاه گردشگری شهرستان اشکذر تصریح کرد: از سازمان های مردم نهاد مورد نیاز این شهرستان، تشکل های محیط زیست و میراث فرهنگی است که باید برای تشکیل این گونه تشکل ها بسترسازی شود.
ابوالحسنی همچنین با بیان اینکه شهرستان اشکذر ظرفیت خوبی از لحاظ خیران دارد گفت: ایجاد و افزایش موسسات خیریه در سطح شهرستان در زمینه بیماران خاص ضروری است .

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..