حکم تعطیلی یک واحد آلاینده تولید فولاد دراردکان

no-thumbs

فرماندار اردکان از صدور حکم تعطیلی واحد آلاینده فولاد تارا شمش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی  افزود: با پایش های انجام شده و برقراری گشت های شبانه روزی در استان و شهرستان و با پی گیری ویژه فرمانداری شهرستان اردکان، شکایت از واحد آلاینده فولاد تارا شمش به نتیجه رسید و حکم تعطیلی این واحد فولادی بعد از تعطیلی واحد آلاینده فولاد هلال صادر شد.
وی با تقدیر از پیگیری محیط زیست و دستگاه قضایی در خصوص اعمال قانون برای واحدهای آلاینده محیط زیست گفت: فعالیت واحد صنعتی تارا شمش به مدت یکسال منوط به رفع آلایندگی متوقف و مدیرعامل این شرکت به دو سال زندان و محرومیت یکساله از اشتغال در این شرکت محکوم شده است.
فرماندار اردکان تأکید کرد: دادگاه تجدیدنظر با رد تجدیدنظرخواهی، حکم توقف فعالیت فولاد آلاینده تارا شمش اردکان را صادر کرد و این حکم به سرعت اجرا می شود.
مقیمی آلودگی شدید دشت یزد – اردکان را ناشی از استقرار این گونه صنایع خواند و گفت: وجود صنایعی از این دست که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند، نوعی نگرش منفی به واحدهای صنعتی به وجود می آورد، درحالی که معتقدیم باید از واحدهای صنعتی شهرستان در صورت رعایت الزامات زیست محیطی حمایت و با واحدهای آلاینده برخورد شود.
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..