یک مسئول:

تولد روزانه ۷۰ نفر و فوت ۱۲ نفر در استان یزد

مدیر کل ثبت احوال یزد از تولد روزانه 70 نفر و فوت 12 نفر در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد طباطبائی افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۱۳ نفر در استان متولد شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۲ نوزاد پسر و بقیه دختر بودند و این یعنی اینکه به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده است .
وی اظهار کرد: استان یزد با ثبت ۹۹.۹ درصد ولادت در مهلت قانونی رتبه سوم کشور را در ثبت به هنگام این رویداد شیرین به خود اختصاص داده است .
وی به آمار وفات استان هم اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۲۲۴ نفر متولد شدند که نسبت جنسی وفات ۱۲۵ است و این یعنی اینکه به ازای فوت هر ۱۰۰ زن ، فوت ۱۲۵ مرد به ثبت رسیده، همچنین استان با ثبت ۹۹.۷ درصد وفاتها در مهلت قانونی ۱۰ روزه ، رتبه دوم کشور را داراست .
طباطبایی از ادامه روند انتخاب و فراوانی نامهای نیکو و مذهبی در این استان خبر داد و تصریح کرد: امیرعلی، ابوالفضل ، امیرحسین، علی، امیرعباس، حسین، محمد، محمدطاها، امیرمحمد و علیرضا به ترتیب بیشترین اسامی انتخابی خانواده های یزدی برای پسران و نام های فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا، ریحانه، ثنا ، فاطمه زهرا، یسنا ، مهسا و نرگس نیز نامهای برگزیده دختران در نیمه نخست سال جاری بوده است.
مدیر کل ثبت احوال استان همچنین آمار ثبت ازدواج استان در این مدت را ۵ هزار و ۱۴۸ مورد اعلام کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه متوسط سن ازدواج برای مردان ۲۷.۵ و برای زنان ۲۲.۶ به ثبت رسیده است.
طباطبائی آمار طلاق نیمه نخست امسال را ۹۲۰ مورد ، متوسط سن طلاق در مردان را ۳۴.۹ و در زنان ۳۰.۱ سال اعلام کرد .
مدیر کل ثبت احوال یزد با اشاره به آمار صدور کارت هوشمند ملی برای شهروندان استان اظهار داشت : از ابتدای آغاز طرح در تیر ماه ۹۲ تا پایان شهریور امسال ۲۰۱ هزار درخواست کارت تکمیل و از این تعداد ۱۲۹ هزار کارت هوشمند ملی چاپ و به مردم تحویل داده شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..