رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت خبر داد :

برگزاری مانور کشوری زلزله و کاهش مخاطرات ناشی از آن در موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا(س) تفت

مانور کشوری زلزله و کاهش مخاطرات ناشی از آن در موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا(س) تفت در بخش معلولین جسمی و ذهنی با حضور نجاتگران هلال احمر شهرستان برگزار گردید.

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد  / جلیل کهدویی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر آموزش همگانی برای توان‌افزایی افراد جامعه برای مواجهه با بلایا و سوانح طبیعی و غیر طبیعی است.

کهدویی گفت: در این زمینه برنامه های گوناگون و مختلفی در خصوص انجام آموزش‌های همگانی برای آحاد مختلف مردم شهرستان  توسط هلال احمر طراحی و به صورت مداوم در حال اجرا میباشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت خاطرنشان کرد: مربیان داوطلب این جمعیت جهت انجام  مانور پناه گیری و خروج اضطراری و کنترل فشار خون در محل موسسه فاطمه الزهراء (س)  حاضر و بعد از حضور در بخش معلولین جسمی و ذهنی پرسنل آنها را با اشنایی با بحث کمکهای حمایتی جمعیت در مواقع بحران ،مسایل و مشکلات راه های تندرستی و سلامتی و سپس راه های پیشگیری از بحران های آسیب پذیر از جمله زلزله و روش های پناه گیری امن،مکان های امن ،روش های حمایت از سر و گردن و نهایتا خروج اضطراری را آموزش دادند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : بعد از آموزش زنگ مانور بصورت نمادین نواخته شد و نیروهای عملیاتی به صحنه حادثه وارد و  به همراه پرسنل موسسه مشغول به امدادرسانی در محل های درمانی اضطراری نزدیک به حادثه نمودند و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه مصدومین فرضی (معلولین جسمی و ذهنی) با آمبولانس های اورژانس و هلال احمر انتقال دادند .

وی اظهار کرد: این مانور با حضور بیش از ۲۵ نفر از  نجاتگران خواهر  و برادر جمعیت هلال احمر و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی ، آتش نشانی ، اورژانس، ستاد حوادث بحران شبکه بهداشت و مدیریت و پرسنل موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا(س) و … برگزار گردید.

بخش نظردهی بسته شده است..