افزایش شاخص سلامت در یزد نیازمند کاهش مصرف نمک و قند

به گزارش یزدی نیوز معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: افزایش شاخصهای سلامت در یزد نیازمند کاهش مصرف نمک و قند است.
 مصدق در همایش روز جهانی غذا که در سالن شهید پاکنژاد تربیت معلم یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه دین مبین اسلام تاکید زیادی به تغذیه سالم دارد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از بیماریهای غیر واگیر به دلیل مشکلات تغذیه‌ای ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد بیماریهایی از جمله قشار خون، قند خون، چربی و چاقی از آمار بالایی برخوردار هستند که باید به صورت جدی در زمینه پیشگیری و کنترل آن اقدام صورت گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد ادامه داد: در صورتی که تغذیه ما از سلامت برخوردار باشد، هم جسم و هم روح سالمی داریم.

مصدق یکی از مشکلات موجود در تغذیه مردم استان یزد را بحث مصرف بالای نمک و شیرینی دانست و گفت: یکی از مهمترین خواسته‌ها از معاونت غذا و دارو، کنترل نمک، قند و اسیدها است که به این وسیله شاخص‌های سلامت در استان یزد را افزایش دهیم.

وی گفت: متاسفانه درحال حاضر مردم استان یزد از ارزشهای غذایی محصولاتی که مصرف می‌کنند اطلاع کافی ندارند و نمی‌توانند برنامه‌ریزی درستی در نوع محصولات مصرفی خود داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: به همین دلیل از بیش از یک سال قبل در تلاش هستیم که جدول ارزش غذایی محصولات را برای مصرف کنندگان ایجاد کنیم.

مصدق تصریح کرد: در زمینه افزایش شاخص‌های سلامت مردم و کاهش آمار مبتلایان بیماری‌های غیر واگیر در یزد باید تمام دستگاه‌های مرتبط با عزم جدی در این زمینه تلاش کنند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..