سرپرست جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

آمادگی جمیت هلال احمر استان برای خدما‌ت‌رسانی به زائران اربعین حسینی / تجهیز درمانگاه بسیج جامعه پزشکی در کربلا / اعزام آمبولانس به مناطق مرزی کشور

سرپرست جمعیت هلال احمر استان از آمادگی کامل این جمعیت برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی استان یزد با تمام توان آماده خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ «عباس احدپور» افزود: در دومین جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی تصمیمات مناسبی برای ارائه خدمات به زائران مصوب کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات این کمیته، ۵ دستگاه آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر طبق نظر سازمان امداد و نجات به مناطق مرزی و یا کشور عراق اعزام شوند و بقیه آمبولانس‌ها نیز برای استفاده در ماموریت‌های احتمالی اربعین حسینی تجهیز و آماده سازی شوند.

وی افزود: در این کمیته عنوان شد که  برنامه ریزی لازم برای تشکیل یک تیم اضطراری در شعب جمعیت هلال احمر که آمبولانس و امکانات دارند، انجام گرفته است.

احدپور اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی استان آمادگی خود را برای استقرار تیم پزشکی در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان حد فاصل زمانی ورود و خروج زوار اربعین به استان یزد اعلام نمود و اداره کل بهزیستی استان نیز برای ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی اعلام آمادگی کرد.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی خود  را برای همکاری با جمعیت هلال احمر وکمیته امداد و نجات در خصوص تجهیز و به کار گیری آمبولانس‌ها در صورت نیاز اعلام نمود.

وی افزود: بر اساس مصوبات کمیته امداد و نجات اربعین حسینی مقرر گردید برای اسکان اضطراری از حسینیه‌ها و تکایا، و اماکن عمومی مثل سالن‌های ورزشی و غیره استفاده شود و در صورت نیاز از پارک‌های استان نیز استفاده شود.

احدپور گفت: ضمنا قرار شد مدیریت بحران استانداری در خصوص اسکان زوار اربعین حسینی هماهنگی‌های جامع با شهرداری به عمل آورده و نتیجه را به جمعیت هلال احمر استان اعلام نماید و پیشنهاد گردید کمیته بهداشت و درمان پیگیر حضور مترجمین زوار ایرانی که از مسیر یزد تردد می‌کنند باشند.

وی افزود: در این کمیته همچنین مصوب شد که هماهنگی‌های لازم پیرامون برگزاری مانور عملیاتی و غیرعملیاتی توسط معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استانداری یزد انجام شده و نتیجه اعلام شود.

وی اظهار کرد: برای خدمات رسانی به زائران ایرانی در کربلا نیز مقرر شد که تجهیز درمانگاه بسیج جامعه پزشکی در کربلا پیگیری و هماهنگی‌های لازم از سوی معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان به عمل آید.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی مقرر کرد که سازمان حج و زیارت استان به تمام کاروان ها در خصوص تزریق واکسن مننژیت را توصیه نماید.

بخش نظردهی بسته شده است..