یک ماجرای جنجالی:

ماجرای فروش نوزاد به یزد هم رسید

بعد ازماجرای جنجالی حراج سه نوزاد سه قلو در اراک که به دلیل شرایط مالی مادرشان تصمیم به فروش این سه نوزاد با قیمت ۴۰ میلیون تومان کرده بود،شبیه این رخداد نیز در یزد اتفاق افتاد.

به گزارش یزدی نیوزبرخی منابع از فروش نوزادان دو قلو توسط پدرشان در یکی از بیمارستان های یزد به قیمت ۱۲ میلیون تومان خبر داده اند.
این ماجرای جنجالی در حالی اتفاق افتاده است که خرید و فروش نوزادان، هر چند موضوع جدیدی نیست اما به تازگی مورد توجه رسانه ها، ناظران اجتماعی و برخی مسئولان قرار گرفته است.
 
نخستین علتی که برای خرید و فروش نوزادان به ذهن می رسد، ناباروری زوج هایی است که از راه های قانونی نتوانسته اند سرپرستی فرزندی را به دست آورند و بنابراین از مسیر غیرقانونی کودکی را از خانواده ای پرجمعیت و وضع اقتصادی بد در ازای پول به سرپرستی پذیرفته اند.

اما فقط این خانواده ها نیستند که نوزاد خود را به امید زندگی بهتر برای او می فروشند، بلکه زنان معتاد و خیابانی نیز دست به فروش کودکان می زنند.

اینکه فرد یا خانواده ای مجبور شود کودک خود را به خاطر پول یا وضعیت بد اقتصادی و حتی اعتیاد و کارتن خوابی و ترس از آبرو به دست دیگری بسپارد به خودی خود غم انگیز است اما قصه آنجا دردناک تر می شود که خرید و فروش این کودکان برای سوء استفاده از آنان انجام شود.

تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..