همایش «احلی من العسل» در یزد برگزار شد

no-thumbs

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: همزمان با صبح روز ششم محرم‌الحرام همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان یزدی به یاد حضرت قاسم‌(ع) برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزحسین زارع‌زاده  اظهار کرد: همایش «احلی من العسل» امروز با حضور نوجوانان یزدی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد در حال برگزاری است و در برخی مناطق نیز عصر امروز برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای این همایش که به یاد حضرت قاسم(ع) برگزار می‌شود، هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش انجام شده است و جمعی از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در این مراسم حضور دارند.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان یزدی در این مراسم به یاد حضرت قاسم(ع) فرزند امام حسن مجتبی(ع) و از شهدای دشت کربلا به عزاداری و نوحه‌خوانی خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: دسته سینه‌زنی دانش‌آموزی در اماکن متبرکه و امامزادگان یزد حضور خواهند یافت و به یاد شهید نوجوان کربلا نوحه‌سرایی و سینه‌زنی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان برای برگزاری مراسم‌های مختلف آماده‌سازی شده‌اند، افزود: پایگاه‌های بصیرت عاشورایی نیز در این اماکن متبرک راه‌اندازی شده است و روحانیون برای پاسخ به پرسش‌های مردم در این پایگاه‌ها مستقر شده‌اند.

زارع‌زاده گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۳ امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..