۸۲ گفتمان دینی در ماه محرم در یزد برگزار می‌شود

no-thumbs

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری ۸۲ گفتمان دینی طی ایام ماه محرم در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز،علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد  با اشاره به اهمیت برگزاری گفتمان‌های دینی به منظور پاسخگویی به شبهات دینی اظهار کرد: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سطح شهرستان‌های مختلف استان ۸۲ گفتمان دینی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ عاشورا و یادآوری اهداف قیام عاشورا یک وظیفه مهم دینی و یک تکلیف عبادی است که باید در راستای تحقق آن تلاش کرد و گفتمان‌های دینی فرصتی بسیار مناسب برای انجام این تکلیف دینی است.
کارگر افزود: با توجه به حضور گسترده آحاد جامعه به‌ ویژه قشر جوان و نوجوان در مجالس عزاداری و هیئات مذهبی و ضرورت تبیین اهداف و پیامدهای قیام سیدالشهدا (ع) برای اقشار مختلف مردم، برگزاری جلسات گفتمان با محوریت بازخوانی این حماسه بزرگ و تاثیرگذار تاریخ اسلام می‌تواند در راستای حفظ ابعاد و زوایای مختلف نهضت عاشورای حسینی موثر واقع شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: ابعاد مختلف شخصیتی و اخلاقی اباعبدالله الحسین (ع) و درس‌های عاشورا از دیگر نکات و موارد مهمی است که باید توسط اساتید و مبلغان در جلسات گفتمانی در این ایام مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای آحاد مردم تبیین شود تا باعث روشنگری بیشتر و توجه دقیق‌تر به این حادثه بزرگ تاریخی شود.
وی همچنین از برگزاری بالغ بر ۳۰ گفتمان دینی در تابستان امسال خبر داد و گفت: گفتمان‌های دینی بر اساس مناسبت‌های مختلف برنامه ریزی و برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..