انتخابات خانه مطبوعات استان یزد برگزارنشد

به گزارش یزدی نیوزمجمع عمومی خانه مطبوعات استان یزد  برای برگزاری انتخابات هیات مدیره تشکیل شد، اما بدلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد داوطلبان عضویت در این تشکل صنفی، برگزاری این انتخابات تا روز پنجم آبان ماه به تعویق افتاد.
پیش ازتشکیل مجمع عمومی خانه مطبوعات استان یزد، ۱۱ نفر برای عضویت در این خانه ثبت نام کرده بودند که در بررسی نماینده وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، صلاحیت چهارنامزد انتخابات احراز نشد که با حذف این افراد تنها هفت داوطلب در عرصه رقابت باقی ماندند که با توجه به عضویت هفت نفر در هیات مدیره و انتخاب یکنفر به عنوان بازرس عملا تعداد افراد باقی مانده کمتر از حد نصاب تشکیل خانه مطبوعات شد.
معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجمع عمومی خانه مطبوعات استان یزد گفت: این تشکل صنفی از فراگیرترین تشکل های صنفی است که از تمامی فعالان عرصه رسانه افرادی می توانند به عضویت آن درآیند.
اکبر ملکی افزود: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد واگذاری برخی از امور تصدی گرایانه را دارد، خانه مطبوعات از ظرفیت لازم برای واگذاری بخشی از وظایف وزارت ارشاد برخوردار است و به همین دلیل انتخابات این تشکل از سوی این وزارتخانه با حساسیت و دقت پیگیری می شود.
وی نواقص پرونده برخی اعضای خانه مطبوعات، ابهام در وضعیت بیمه برخی از اعضاء و کسری برخی مستندات در پرونده ها را ازمحدودیت هایی دانست که مانع برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان یزد شده و تعویق زمان انتخابات را برای زمینه سازی مشارکت حداکثری فعالان عرصه مطبوعات این استان در انتخابات ضروری دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز گفت: انتقادات و ایراداتی قبل از برگزاری انتخابات از سوی برخی از فعالان رسانه ای استان مطرح شد که تمامی این موارد مورد بررسی قرار گرفت.
علی غیاثی ندوشن افزود: برخی ایرادات که وارد بود مورد توجه قرار گرفت و در خصوص برخی موارد که وجاهت قانونی نداشت نیز به منتقدان پاسخ داده شد.
وی با تاکید بر شکل گیری خانه مطبوعات توانمند برای پیگیری مطالبات این صنف یادآورشد: در شرایط موجود با توجه به نرسیدن تعداد داوطلبان به حدنصاب، برگزاری انتخابات معنا ندارد، زیرا نوعی انتصابات اتفاق می افتد.
در این نشست موافقان و مخالفان دیدگاه های خود را بیان کردند و در نهایت مقرر شد که با پیشنهاد رفع موانع و محدودیت های موجود در اساسنامه خانه مطبوعات به وزارت ارشاد، مجمع عمومی دیگری در پنجم آبان ماه برای انتخاب اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد برگزار شود.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..