اظهارات نماینده اردکان درباره ممنوع‌التصویری و حصر:

اقدامات خوبی در حال انجام‌شدن است

فصل‌الخطاب، کلام رهبری است ولی از طریق شورای‌عالی امنیت ملی، ‌ریاست‌جمهوری و مجلس می‌توانیم به یک راه‌حل قابل اجرا درباره رفع حصر و ممنوعیت آقای خاتمی برسیم

به گزارش یزدی نیوزاول هفته جاری بود که علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مجالس هشتم و نهم، که به‌دلیل انتقادات جدی درباره عملکرد دولت‌های نهم و دهم به نماینده بریده از اصول‌گرایی شهرت دارد و در انتخابات دور دهم در لیست اصلاح‌طلبان تهران یا همان لیست امید قرار گرفت، در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، درباره موضوعات چالش‌برانگیز رفع حصر و ممنوع‌التصویری سید‌محمد خاتمی برای چندمین بار اظهاراتی را بیان کرد. مطهری به صراحت گفت: «شاید هیچ‌کس به اندازه من از موضوع حصر خانگی انتقاد نکرده باشد.» این عضو هیأت‌رئیسه مجلس این اقدام را طبق اصول «32» تا «۳۷» قانون اساسی، رفتاری خلاف قانون دانسته و اظهار کرد: «اگر این اصول را مطالعه کنید، می‌بینید شورای‌عالی امنیت ملی چنین اختیاری ندارد. در شرایط اضطراری در هر کشور ممکن است این موضوع پیش بیاید اما بعد از آرام‌شدن آشوب، رفع می‌شود.» فرزند آیت‌الله مطهری همچنین با انتقاد از ادامه ممنوعیت‌های اعمال‌شده درباره رئیس دولت اصلاحات گفت: «در موضوع ممنوع‌التصویری آقای خاتمی نامه‌ای به دادستان تهران نوشتم که دلایل ممنوع‌التصویری را بیان کنید که ببینیم مستند قانونی شما چیست تا شاید ما هم قانع شویم، اما هیچ وقت پاسخی داده نشد.

اجرای ممنوع‌التصویری باید مبتنی‌ بر رأی دادگاه باشد اما هیچ دادگاهی برگزار نشده و این تصمیمات قانونی نیست و نباید ترتیب اثر داده شود.» دراین‌باره محمدرضا تابش، نماینده اردکان و عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید، در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» با بیان اینکه «ممنوعیت‌های آقای خاتمی در حال رفع‌شدن است»، تأکید کرد: فصل‌الخطاب کلام رهبری است ولی از طریق شورای‌ عالی امنیت ملی، ‌ریاست‌جمهوری و مجلس می‌توانیم به یک راه‌حل قابل اجرا درباره رفع حصر و رفع ممنوعیت آقای خاتمی برسیم. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: درباره آقای خاتمی بارها اعلام کرده‌ایم هیچ قانون و قاعده‌ای در جمهوری اسلامی وجود ندارد که بتوانیم با استناد به آن حق صحبت‌کردن و انتشار عکس را از کسی بگیریم. نماینده اردکان در مجلس اظهار کرد: درباره این مدل محدودیت و ممنوعیت شخصا در بسیاری از کشورها تحقیق کرده‌ام، در کشورهای مختلف چنین محدودیتی معنا و مفهوم ندارد چه برسد به نظام جمهوری اسلامی که دارای مردمسالاری دینی است. نماینده اصلاح‌طلب چند دوره مجلس خاطرنشان کرد: این نوع رفتار خدمتی به جمهوری اسلامی نمی‌کند. تابش با تأکید بر اینکه بارها نظرم را درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها اعلام کرده‌ام، یادآوری کرد: درباره این موضوع شخصا با بسیاری از زعمای قوم صحبت کرده و همچنین با آقای لاریجانی، رئیس مجلس، دراین‌باره گفت‌وگو کردم و ایشان با رئیس قوه قضائیه گفت‌وگو کردند و به ایشان می‌گویند محدودیت‌های اعمال‌شده از طرف قوه قضائیه نیست و با پیگیری‌های انجام‌شده متوجه شدیم این ممنوعیت از طریق دادگاه ویژه روحانیت است. نماینده اردکان در خانه ملت با تأکید بر اینکه این رفتار درباره فردی که محبوب بخش مهمی از ملت ایران است، منطقی نیست، گفت: آقای خاتمی دو بار در نظام جمهوری اسلامی از مردم رأی بالای ۲۰ میلیونی به‌دست ‌آورده است، پس نمی‌توانیم منکر محبوبیت و پایگاه اجتماعی او شویم.

عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید، با اشاره به اینکه آقای خاتمی دلبسته مردم، نظام و انقلاب است، پس چنین رفتارهایی درباره ایشان زیبنده و شایسته نیست، ادامه داد: بهتر است هر چه سریع‌تر این موضوع حل شود. دوستان باید بدانند که شانه خالی‌کردن از زیر بار مسئولیت و پاسخگو‌نبودن به افکار عمومی خدمت به جمهوری اسلامی نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به اینکه باید با پیشنهادها و درخواست‌ها، راهی برای حل این مشکل پیدا شود، گفت: تا جایی که مطلع هستم اقدامات خوبی دراین‌باره در حال اجراست و امیدواریم هرچه سریع‌تر منتج به نتیجه شود. تابش همچنین درباره اظهارات علی مطهری، نماینده تهران و نایب‌رئیس مجلس، در مورد حصر برخی نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ تصریح کرد: درباره موضوع حصر نظرات مختلفی در جامعه بیان شده و رهبری هم نظرشان که فصل‌الخطاب است را در‌این‌باره اعلام کرده‌اند. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزود: البته جدا از تلاش و اظهارات دیگران در‌این‌باره اگر سعی کنیم موضوع را حل کنیم و به نتیجه خوبی برسانیم، اقدام شایسته و خداپسندانه‌ای است. او تأکید کرد: همه مسئولان کشورمان از انقلابیون و افراد تأثیرگذار در نظام بوده و از چهره‌ها و شخصیت‌هایی هستند که  منشأ‌ خیر در کشور بوده‌اند و نباید زحماتی را که برای انقلاب کشیده‌اند فراموش کنیم. تابش با بیان اینکه پایداری جمهوری اسلامی در حفظ وحدت و انسجام بیشتر در بین گروه‌ها‌ست، افزود: در بین انقلابیون این نقطه افتراق وجود دارد و تأکید می‌کنم فصل‌الخطاب کلام رهبری است ولی از طریق شورای‌ عالی امنیت ملی، ‌ریاست‌جمهوری و مجلس می‌توانیم به یک راه‌حل قابل اجرا برسیم. نایب‌رئیس فراکسیون امید گفت: همه باید تلاش کنیم این مشکلات هرچه زودتر با هزینه کمتری حل شوند؛ البته لازم نیست این موضوع را زیاد رسانه‌ای کنیم تا جامعه ملتهب و متشنج شود.

وقایع اتفاقیه

بخش نظردهی بسته شده است..