برگزاری هفته فرهنگ قرآن و عترت در یزد

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته فرهنگ قرآن و عترت در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگ و هنر استان یزد با محوریت هفته فرهنگ قرآن و عترت در یزد اظهار داشت: برنامه‌های این هفته در محورهای شعر، داستان‌نویسی، پایان‌نامه، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، فیلم، رسانه، آواها و نغمات آسمانی، تلاوت و حفظ و مسابقه تدریس مکتب‌خانه‌ای برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌های این هفته با محورهای یاد شده و در ۱۸ رشته برگزار می‌شود و مخاطبان بسیاری را در زیرمجموعه هنر در بر می‌گیرد.

غیاثی ندوشن، هنر را بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ قرآنی دانست و اظهار داشت: باید از همه ابزارهای تاثیرگذار برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه استفاده کنیم و امروز یکی از اثرگذارترین ابزارها، هنر و فعالیت‌های هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه برنامه‌های قرآنی تصریح کرد: حفظ،‌ قرائت و روخوانی قرآن بسیار ارزشمند است و در استان یزد نیز ظرفیت‌های ارزشمندی در این حوزه وجود دارد که باید از آن به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های اولیه برای برگزاری هفته فرهنگ قرآن و عترت در استان یزد انجام شده و به دنبال هماهنگی و برنامه‌ریزی با همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم، افزود: امیدواریم همه دستگاه‌ها همکاری لازم را برای برگزاری برنامه‌ای خوب و در شأن دارالعباده یزد داشته باشند.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست بیان کرد: باید ظرفیت دستگاه‌های استان یزد در حوزه قرآنی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگ قرآن و عترت از آنها به بهترین نحو استفاده کنیم.

مجید جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استان یزد باید با برنامه‌ریزی و تعامل، راهکارهای این همکاری را بررسی کنند و ببینند چگونه می‌توان چهره استان را در طول اجرای این برنامه قرآنی کرد.

وی همچنین به تشریح ظرفیت‌های فرهنگی استان یزد در حوزه قرآن و عترت پرداخت و افزود: دستگاه‌ها باید در کنار یکدیگر بتوانند از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..