طی مراسمی:

بابیت ریزی یاتاقان فوق سنگین به روش سانتریفیوژ در یزد رونمایی شد

محصول بابیت یاتاقان فوق سنگین به روش سانتریفیوژ برای نخستین بار در کشور در شرکت صافات انرژی یزد رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس پارک علم و فناوری یزد در این آیین با بیان اینکه فعالیت های شرکت صافات انرژی یزد در حوزه ساخت تجهیزات نیروگاهی صنایع نفت و گاز و تجهیزات صنایع معدنی مورد استفاده قرار می گیرد گفت: بزرگترین یاتاقان مورد استفاده در توربین های آبی در کشور توسط این شرکت بازسازی شده است. داریوش پورسراجیان زمینه اصلی فعالیت شرکت صافات انرژی را تعمیر و نگهداری از واحدهای نیروگاهی، ساخت و بازسازی یاتاقان ها، قطعات و تجهیزات مورد نیاز عنوان کرد.
وی افزود: یکی از اهداف پارک علم و فناوری یزد هدایت شرکت های فناور به سمت صنایع دانش محور است، چرا که این صنایع کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کرده و کمترین استفاده از منابع زیست محیطی از جمله آب را دارد.
مدیرعامل شرکت صافات انرژی یزد نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت گفت: محصولی که رونمایی شد، بزرگترین یاتاقان توربین های آبی در کشور با بابیت ریزی به روش سانتریفیوژ است که حجم آن به ۱۰ تن می رسد.
رضا جوادپور حجم یاتاقان های قبلی که در ایران بابیت ریزی شده بود را ۴ تن اعلام کرد و افزود: قطر داخلی این یاتاقان ۴۰۰ میلی متر و ارتفاع آن ۲۶۰۰ میلی متر است.
وی با بیان اینکه تاکنون این محصول با هزینه های گزاف حمل و گمرکی از خارج از کشور وارد می شد اضافه کرد: با تولید این محصول به طور قابل ملاحظه ای از خروج ارز جلوگیری می شود.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..