بیست و پنجمین جشنواره تئاتر یزد به کار خود پایان داد:

نمایش”جی” از یزد به بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر معرفی شد

با معرفی برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد که با حضور"سیاوش طهمورث" بازیگرسینما و تلویزیون برگزار شد این جشنواره هنری به کار خود پایان داد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برخی کمبودها زیرساختی درحوزه تئاتر،گفت:امیدواریم با اتمام و راه اندازی پروژه های نیمه تمام مراکز و مجتمع فرهنگی که با اعتبار سفرریاست جمهوری تامین اعتبار شده مشکلات این حوزه حل شد.
علی غیاثی ندوشن افزود: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت ٢٣میلیارد تومان برای ٤ پروژه عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان یزد اختصاص یافت.
وی نام این چهار پروژه را تالار مرکزی یزد،فار دو مجتمع امام علی(ع)یزد،فازدومجتمع فرهنگی بافق و مجتمع فرهنگی مروست اعلام کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که این پروژه های عمرانی درحوزه فرهنگ و هنر تا پایان سال آینده و نهایتا سال آینده اتمام پذیرد.به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تکمیل این پروژه ها،زیر ساختهای فرهنگی و هنری استان تا حدودی آماده و مهیا می شود.
غیاثی ندوشن در ادامه به کمک شهرداری و شورای شهر یزد اشاره کرد و گفت:شهرداری یزد نیز بزودی یک پلاتوی تئاتر در پارک هفتم تیریزد احداث می نماید.

وی همچنین با اشاره به برخی فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی یزد طی یکسال گذشته در حوزه تئاتر،تصریح کرد:هفته تئاتر،فصل تئاتر با رویکرد آموزش در تمامی شهرستانها و تئاتر فجراز مهمترین برنامه های حوزه تئاتر طی یکسال گذشته بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پایان اظهار امیدواری کرد:تلاش خواهیم کرد که چراغ تئاترروشن تر از گذشته باشد.
رویکرد متفاوت به جشنواره
 محمود دهقان هراتی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد از رویکرد متفاوت امسال در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد خبر داد.
وی گفت:با یک نگاه حرفه ای،اجرای عموم برای این دوره از ملاک اصلی انجمن نمایش استان یزد قرار گرفت.
وی ادامه داد:با اعلام فراخوان،١٥ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال که نهایتا ٥ اثر برای مسابقه و ٣ اثر برای بخش جنبی انتخاب شد.
وی درادامه خواهان تقویت نگاه به مدیریت کلان در حوزه هنر شد و افزود:بدنبال تشکیل شورای عمومی تئاترمتشکل از مدیریت عالی استان هستیم.
نگاه ویژه ای به حوزه تئاتر
مهدی نژاد از پیشکسوتان حوزه تئاتر هم از مدیریت شهری خواست نگاه ویژه ای به حوزه تئاتر داشته باشد.وی گفت:باید تلاش شود تا چراغ تئاتر در استان یزد نگه داشته شود.
وی همچنین درخواست کرد که مدیریت شهری حداقل تبلیغات مناسبی به حوزه تئاتر داشته باشد.
ساخت پلاتوی نمایش
 دیگر سخنران این مراسم شهردار یزد بود.عظیمی زاده به هنرمندان حوزه تئاتر قول داد که بخشی از هزینه های جشنواره امسال را شهرداری یزد متقبل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه درهمه بخش های جامعه از شهرداری انتظار وجود دارد،افزود:سعی میکنیم بیش از گذشته شهرداری یزد در حوزه تئاتر سرمایه گذاری نماید.
شهرداریزد همچنین گفت:برای اجرایی نمودن ساخت پلاتوی نمایش در یزد تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
نقش هنر و معنویت
سیاوش طهمورث بازیگر سینما و تلویزیون هم که بعنوان مهمان ویژه در این مراسم شرکت داشت طی سخنانی به اهمیت هنر و معنویت در رشد جامعه اشاره کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: طی سال آینده با همکاری مدیران اجرایی و همچنین نقش مهم مدیریت شهری،سالن های نمایش استانداردی در یزد ساخته شود.

به گفته وی استعداد و ظرفیت های مناسبی در استان یزد دربخش هنر وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرارگیرد.
معرفی "جی"به تئاتر فجر
پایان بخش این مراسم تجلیل ازآثار نمایشی برتر بود که نهایتا از سوی هیات داوران، نمایش"جی"به بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..