تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی یزد

no-thumbs

رئیس بسیج دانشجویی استان یزد گفت: امسال بیش از دو هزار نفر از دانشجویان استان در اردوهای راهیان نور شرکت خواهند کرد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسین راسخی، رئیس بسیج دانشجویی استان یزد  در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مدنظر است و گفتمان امروز انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: جریان غیرانقلابی نگاه به غرب دارد و رفع مشکلات را با نگاه به غرب می‌داند و باید ابعاد گفتمان انقلابی و غیرانقلابی را بازگو کنیم.
راسخی افزود: تقویت معنویت و بازگشت به اصول امام راحل ره و همچنین تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها از مهمترین وظایف و رویکردهای بسیج دانشجویی است.
وی گفت: امروز مقام معظم رهبری گفتمان انقلابی و در مقابل آن گفتمان غیرانقلابی را مطرح می‌کنند و امروز باید از انقلاب اسلامی، دین و اهداف دین و انقلاب باز تعریف انجام دهیم و اگر این کار صورت نگیرد عده‌ای به نام خط امام و حضرت امام آن جور که می‌خواهند تعبیر و حتی تحریف می‌کنند و به نفع خود مصادره مطلوب خواهند کرد.
وی با اشاره به اولویت اصلی بسیج دانشجویی استان افزود: تربیت نیروی انقلابی و گفتمان جریان انقلاب اسلامی ایران در عرصه عمل پیشرو است و گفتمانی که در حد تمدن اسلامی است و به سمت این هدف و تمدن در حال حرکت است.
راسخی با اشاره به برنامه‌های بسیج دانشجویی استان اظهار کرد: استقبال از دانشجویان جدیدالورود و جذب آنها به بسیج، دیدار با خانواده شهدای دانشجو، شرکت در پیاده‌روی اربعین، اکران فیلم‌های جشنواره عمار و جشنواره مقاومت، اردوهای جهادی، یادبود شهدای دانشجو، برگزاری دوره آموزشی راویان دفاع مقدس با عنوان سفیران حماسه و … بخشی از برنامه‌های بسیج دانشجویی استان یزد است.
وی ادامه داد: برای اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین، ۳۶ نفر توجیه و آموزش داده شده‌اند و پیش بینی می‌شود یک هزار نفر از دانشجویان استان در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.
راسخی برگزاری اردوهای راهیان نور را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: امسال بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان استان در این اردوها شرکت می‌کنند.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..