یک مقام مسئول:

عدالت جنسیتی در فضاهای ورزشی یزد رعایت نشده است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد از عدم رعایت عدالت جنسیتی در فضاهای ورزشی استان یزد انتقاد کرد.

به گزارش یزدی نیوزرقیه کرمانیان در جلسه شورای ورزش استان یزد با اشاره به محدودیت بانوان برای انجام بسیاری از رشته‌های ورزشی در فضاهای روباز و پارک‌ها اظهار داشت: نیاز به سالن‌های اختصاصی در حوزه ورزش بانوان در استان یزد به ویژه در مرکز استان به شدت احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان یزد عدالت جنسیتی در مورد فضاهای ورزشی رعایت نشده و امیدواریم از این پس این مهم در احداث فضاهای جدید ورزشی مدنظر قرار گیرد.

کرمانیان بیان کرد: برخی سالن‌های ورزشی نیز به طور مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد که ساعات در نظر گرفته شده برای بانوان مناسب نیست و در عمل امکان استفاده از این فضاها برای بانوان وجود ندارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: بانوان در شرایط عادی نیز محدودیت‌هایی برای ورزش دارند و کمبود فضاهای ورزشی محدودیت‌های آنها را دو چندان می‌کند که امیدواریم این امر مورد توجه مسؤولان ورزش استان قرار گیرد.

وی افزود: بانوان نیمی از جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهند و آنها نیز همانند آقایان نیازمند تفریح، ورزش، حفظ سلامت و شادابی هستند و این امکان همانگونه که برای آقایان فراهم می‌شود باید برای زنان نیز در نظر گرفته شود.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..