طی دومین مجوز:

سرمایه گذاری خارجی برای ساخت نیروگاه خورشیدی دریزد

دومین مجوز سرمایه گذاری خارجی در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی در این استان از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای یک شرکت آلمانی صادر شد.

به گزارش یزدی نیوزنماینده وزیر اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: دومین مجوز سرمایه گذاری خارجی در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی در این استان از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای یک شرکت آلمانی صادر شد.

علی نمازی با بیان اینکه این نیروگاه خورشیدی در شهرستان میبد ساخته می شود، افزود: این مجوز در دویست و پنجمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری ایران بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس این مجوز یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات و با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیون یورو توسط یک شرکت آلمانی ساخته می شود.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود، این شرکت آلمانی یکی از شرکت های سرمایه گذاری بین المللی در زمینه توسعه نیروگاه های فتوولتائیک خورشیدی در کشور آلمان و در شهر مونیخ است.
نمازی اضافه کرد: سابقه فعالیت این شرکت در زمینه توسعه انرژی خورشیدی به سال ۲۰۱۱ میلادی باز می گردد و در ۵ سال گذشته بیش از ۴۰ پروژه با مجموع ۳۷۰ مگاوات و حجم سرمایه گذاری ۶۱۵ میلیون یورو توسط این شرکت اجرا شده است.
هیات بررسی سرمایه گذاری خارجی به ریاست معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و مرکب از معاون وزیر امور خارجه، معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی و حسب مورد معاونان وزارتخانه های ذیربط و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان محل اجرای طرح تشکیل می شود.
به دلیل شرایط اقلیمی استان یزد و سه هزار و ۵۰۰ ساعت آفتابی در طول سال، ظرفیت های بالایی در این استان برای سرمایه گذاری در تولید انرژی خورشیدی و صادرات برق به کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی اروپا وجود دارد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..