حاشیه‌ای بر بازداشت قاتلان طلافروش

 انتشار خبر قتل غم انگیز جوان زرگری بازخورد گسترده ای در بین مردم یزد داشت، به طوریکه بعد از این حادثه اغلب رسانه های مجازی و نوشتاری با انتشار جزئیات چگونگی کشته شدن مقتول و ابراز همدردی با خانواده قربانی، سبب شد تا موج گسترده ای از نفرت و خشم افکار عمومی از این حادثه تلخ و فجیع در شبکه های مجازی  به وجود آید.

 واکنش‌ها و تاثر مردم به حدی بود که سبب شد نیروهای امنیتی استان، خیلی فوری و بدون فوت زمان، اقدام به رد یابی و شناسایی قاتلان و سرانجام دستیگیری آن‌ها در کمتر از چند روز در یکی از روستاهای شمال غربی کشور کنند. که این موضوع باعث شگفتی مردم و اقدام به تحسین و ستایش نیروهای امنیتی حتی از سوی خانواده داغدار شد.
 اما اگر کمی به عقب برگردیم و گزارشات رسمی پلیس را در مورد این خبر دوباره مرور کنیم متوجه می شویم، سارقان با حضور بیست روزه در یزد و در پوشش لباس نظامی در ١٨ شهریور ماه سال جاری نیز، با حمله به یک صرافی و ضرب و جرح مالک آن، وی را به شدت مجروح و با تصور اینکه صراف به قتل رسیده است، دست به سرقت صرافی زده و با آسایش خاطر آزادانه در شهر به رفت و آمد مشغول بوده و حتی به محل اقامت خود در مسافرخانه ای در همین شهر رفته و در طراحی و نقشه برای سرقت و قتل جدید برآمده اند.
حال این سوال مطرح می‌شود که گزارش و اقدامات شناسایی صورت گرفته  بابت حمله خونین به این صرافی به کجا رسیده بود که قاتلان شرور حرفه ای آزادانه و بدون واهمه و با حضور بیشتر در یزد و با همان روش سابق در قالب ماموران نیروی انتظامی اقدام به قتل و سرقت جوان یزدی آن‌هم در مکان پرتردد و به اصطلاح حفاظت شده بازار قدیمی یزد در میانه روز کنند و جوانی را با شیوه های قبلی خود به قتل برسانند. 
آیا اگر در اتفاق صرافی اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شده بود بازهم چنین قتل فجیع جوان زرگر یزدی رخ می‌داد؟ هرچند بگذریم که این افراد سابقه دار در اقدامی مشابه در ملایر نیزدست به چنین خشونتی زده و باعث کشته شدن طلا فروش ملایری نیز شده بودند.
و این روزها، مردم و مسولان  درفضای مجازی و رسانه های استان عکس ها و خبرهایی از بازداشت متهمان در شهر همدان منتشر می‌کنند. هرچند اقدام شبانه روزی پلیس در ردیابی و شناسایی متهمان ستودنی است و سبب شد مرهمی ناچیز بر درد خانواده مقتولان و مردم یزد و ملایر شود. اما کاش تدابیر لازم در اسرع وقت صورت می‌گرفت تا این اتفاق ناگوار رخ نمی‌داد.
عباس ماندگاری
روزنامه صبح یزد

بخش نظردهی بسته شده است..