از هفتم مهرماه امسال:

آغاز به کار پروازهای بین‌المللی از مبداء یزد

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه دریزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری این استان از شروع به کار پروازهای شرکت هواپیمایی آتا با سرمایه‌گذاری شرکت تعاونی پیشگامان، از هفتم مهرماه امسال، از مبدا یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی روستایی» ادامه داد: از آن جایی‌که تجار و بازرگانان خارجی مختلفی در طول سال به استان یزد سفر می‌کنند، وجود پروازهای مستقیم خارجی نقش مهمی در ایجاد ارتباطات مستمر و آسان تجاری با بازرگانان خارجی ایفا می‌کند.

وی ظرفیت فرودگاهی استان یزد در شرایط فعلی را مناسب ارتقای بیش از پیش دانست و خاطرنشان کرد: وجود پرواز خارجی مستقیم به استان یزد زمینه حضور سرمایه‌گذاران یزدی خارج از کشور در استان را فراهم می‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان یزد با بیان این‌که استان یزد از جمله استان‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: شرکت تعاونی پیشگامان با بیش از  40 هزار سهام‌دار بومی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری استان ایفا می‌کند.

روستایی با اشاره به ظرفیت شرکت تعاونی پیشگامان در راستای ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل بین‌المللی در استان یزد گفت: قرارداد پروازهای شرکت هواپیمایی آتا از مبدا یزد با سرمایه‌گذاری و حمایت گروه تعاونی پیشگامان از هفتم مهرماه امسال به سمت مقاصد مختلف داخلی و خارجی در استان آغاز می‌شود.

«سیدمصطفی فاطمی» معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری یزد با اشار به  رشد گردشگری استان یزد در چند سال اخیر اظهار کرد: تعداد گردشگرانی استان یزد از تعداد نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در سال‌های دهه ۸۰، امروز در نیمه نخست سال ۹۵ به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یزد میزبان بیش از ۱۰۰هزار گردشگری خارجی از کشورهای مختلف باشد.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری یزد وجود پرواز مستقیم به این استان را از جمله ضرورت‌های گردشگری استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده بسیاری از گردشگران به‌علت عدم وجود پروازهای مستقیم به استان یزد از سفر به این استان صرفه نظر می‌کنند.

فاطمی با بیان این‌که برقراری پرواز مستقیم خارجی به استان یزد از توجیه اقتصادی منطقی برخوردار است، تصریح کرد: صنعت گردشگری از جمله صنایعی است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان و کشور ایفا می‌کند.

۱ دیدگاه

  • شهروند

    بنده خودم بارها از فرودگاه تهران، اصفهان،شيراز و يا حتي بندرعباس مجبور بودم سفر كنم بخاطر نبود پرواز خارجي از يزد و جالب اينكه در تمامي پرواز ها يزدي هاي زيادي رو ديدم كه نشون ميده استقبال از سفر خارجي سالهاست در يزد وجود داره ولي مسئولين به فكر نبودن. خوبه بالاخره فهميدن. پرواز مستقيم به استانبول،دوبي،باكو و پرواز هاي داخلي از يزد به زاهدان،چابهار،تبريز، و يكي از شهرهاي شمالي نظير ساري يا رشت كاملأ منطقي بنظر ميرسه.