بزرگداشت شهدای قرآنی در یزد

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری هفته«قرآن و عترت» در ۳۳ رشته در استان خبر داد و گفت: بزرگداشت شهدای قرآنی از برنامه‌های ویژه این اداره کل در این هفته است.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌های دینی و قرآنی این اداره کل را در شش ماهه دوم سال جاری تشریح کرد.

غیاثی با اشاره به پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت اظهار کرد: این آزمون ۲۰ آبان ماه سال جاری به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار می‌شود.
وی مهمترین برنامه این اداره کل را در حوزه قرآنی برگزاری هفته قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: این برنامه در ۳۳ رشته هنری، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی برگزار خواهد شد.
غیاثی برنامه‌های جانبی هفته قرآن و عترت یزد را برگزاری نمایشگاه کتاب و دستاوردهای موسسات قرآنی اعلام کرد.
برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای قرآنی در استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری هفته قرآن و عترت متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود گفت: بزرگداشت شهدای قرآنی نیز از برنامه‌های ویژه این اداره کل در هفته قرآن و عترت است.
وی همچنین از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و افزود: این جشنواره قرآنی به صورت استانی در اواخر مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
غیاثی برگزاری جشنواره ایده‌های برتر مسجدی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دینی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سال جاری اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از برگزاری جشنواره ملی روح خدا خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره با گستره ملی نیز بهمن ماه سالجاری در ۱۰ رشته و برای پنجمین بار به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که وابسته به این اداره کل است برگزار خواهد شد.
برگزاری جشنواره خوشنویسی ملی محمد رسول الله(ص) در استان یزد
غیاثی افزود: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) رسول مهربانی و رحمت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با همکاری انجمن خوشنویسان ایران شعبه یزد، جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله(ص)را برگزار می‌نماید.
به گفته غیاثی آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره ۲۷ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ابتدای سالجاری نیز اولین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی- اسلامی با هدف معرفی الگوهای حجاب به مردم از فعالیتهای مهمی بود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزددرراستای کیفی سازی فعالیت های دینی و قرآنی در استان برگزار کرد.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..