استانداریزد:

هفت هزار میلیارد ریال از بودجه سفر رئیس جمهوری به یزد امسال پرداخت می شود

استاندار یزد گفت: از 9 هزار و 700میلیارد ریال بودجه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان یزد هفت هزار میلیارد آن در سال جاری و مابقی در سال 96 اختصاص می یابد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه تمام طرح های مربوط به سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به یزد باید در سال جاری و حداکثر تا سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: همه بودجه این سفر به طور قطع اختصاص می یابد.
وی پیگیری ویژه برای تحقق و بهره برداری این پروژه ها را خواستار شد و تاکید کرد: پروژه ها از سوی تمام دستگاه ها و نهادهای استان باید به صورت شفاف در مکان مشخص و با اعتبار دقیق تعریف شود و ضروری است از طرح مسائل کلی در این زمینه پرهیز شود، بنابراین باید در ارائۀ گزارش ها به صورت کمّی و شفاف عمل شود.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید فعالیت ها و اقدام های خود را براساس شفافیت و صداقت قرار داده و ما نیز باید این رویکرد را در دستورکار قرار دهیم.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعۀ استان گفت: لازم است مسئولان و مدیران دستگاه هایی که در سفر ریاست جمهور به استان یزد و در مصوبات سفر دارای پروژه هستند، بدون اتلاف وقت این پروژه ها را پیگیری کرده و روند پیشرفت هر پروژه را به صورت شفاف حداقل هر سه ماه یکبار گزارش کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این نشست گفت: اعتبارات مربوط به طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری که ۹هزار و ۷۰۰میلیارد ریال بوده با افزودن ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی به آن، به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد.
حمیدرضا نصیری زاده خاطرنشان کرد: ۴۶ طرح و پروژه در سفر ریاست جمهور به استان یزد به تصویب رسیده و این پروژه ها در هفت فصل مسکن و عمران شهری، منابع آب، کشاورزی، علمی، فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، حمل و نقل و بهداشت و درمان تعریف شده است.
وی همچنین در خصوص اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان اظهار کرد: این طرح از سوم تا ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی و از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان ماه به صورت حضوری اجرا می شود که شایسته است همۀ دستگاه های اجرایی استان برای هرچه بهتر و دقیق تر انجام شدن طرح با سازمان برنامه و بودجه استان همکاری کنند.
محمدصالح اولیا رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست از برگزاری نخستین همایش ملی توسعۀ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان و چشم انداز آن در افق سال ۱۴۰۴ در ۲۷ و ۲۸ شهریورماه سالجاری خبرداد و در این نشست بر حضور و همکاری دستگاه های استان برای برگزاری هرچه بهتر این همایش تاکید شد.
رئیس جمهوری به همراه هیات دولت تدبیر و امید در بیست و دومین سفر استانی دولت، ۱۷ اسفند ۹۴ مهمان مردم یزد بودند.

بخش نظردهی بسته شده است..