رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

راهکار مجلس برای بیمه کردن تسهیلات خارجی اعطایی به پروژه‌های تولیدی یزد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت که قرار است با کمک مجلس راهکاری برای بیمه کردن تسهیلات خارجی اعطایی به پروژه‌های تولیدی در استان یزد پیش‌بینی شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش  اظهار کرد: متعاقب سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در هفته دولت به استان یزد جلسه‌ای در استان برای پیگیری مسائل و رفع مشکلات فرا روی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی با حضور نماندگان مجلس، معاونین سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل سازمان مالیاتی کشور، استاندار، مسئولین استانی، نمایندگان صنعتگران و فعالان اقتصادی استان در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مالیات‌ها، تقویت تسهیلات واحدهای صنعتی، تقویت اعتبارات و تسهیلات گردشگری ، تخصیص کامل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و سفر ریاست جمهوری مقرر شد با توجه به فشاری که در شرایط فعلی به برخی واحدهای تولیدی و اصناف وارد می‌شود توازنی در مالیات‌های درون استانی اعم از مشاغل، واحدهای دولتی و غیردولتی و املاک و مستقلات ایجاد شود تا فشار  از واحدهای تولید و صنایع کوچک برداشته شود و شاهد فرار مالیاتی نباشیم.

وی ادامه داد:‌ همچنین مقرر شد رئیس سازمان مالیاتی کشور با نمایندگان و فعالین اقتصادی بخش خصوصی و مسئولین استان جلسه‌ای داشته باشند و به توافق و تصمیم‌گیری مناسبی برسند. همچنین رئیس کل سازمان مالیاتی کشور آمادگی خود را برای اعمال تخفیف نسبت به جرائم و تقسیط بدهی های مالیاتی مودیان اعلام کرد. در بحث تسهیلات بانکی نیز از طرف معاون اقتصادی سازمان مدیریت اعلام شد برای واحدهای که به واسطه عدم بهره‌مندی از تسهیلات به رکود کشیده شده اند، طبق مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی تسهیلات مورد نیاز تامین خواهد شد.

نماینده مردم اردکان با بیان این‌که «سقف تسهیلات واحدهایی که با رکود مواجه‌اند افزایش پیدا خواهد کرد» گفت: همچنین مقرر شد برای استفاده از تسهیلات خارجی در پروژه های تولیدی که متقاضایان زیادی از هر دو طرف وجود دارد، با کمک مجلس راهکاری برای بیمه کردن تسهیلات خارجی ارائه شود تا فعالان اقتصادی از این ظرفیت استفاده کنند.

وی یادآور شد: در بخش گردشگری نیز مقرر شد اقداماتی در جهت اعطای تسهیلات به پروژه‌های گردشگری انجام شود و با توجه به ظرفیت جدیدی که مجلس برای دولت فراهم کرده، اعتبارات و تسهیلات وعده داده شده از سوی دکتر نوبخت در سفر به استان برای پروژه های فرهنگی و گردشگری تامین شود همچنین بر تقویت بومی گردی و استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل و بی‌نظیر صنعت اکوتوریسم در استان یزد تاکید شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در پایان با بیان این‌که «اعتبارات پیش‌بینی شده در سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به استان یزد به طور کامل تخصیص می‌یابد» از برگزاری جلسه ای با حضور نوبخت، ابتکار و وزرای صنعت و نیرو در آینده ای نزدیک برای بررسی وضعیت آب استان خبر داد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..