یزد مرکز اسکواش خاورمیانه می‌شود

به گزارش یزدی نیوزرئیس فدراسیون اسکواش ایران به تولید شیشه‌های سکوریت در اردکان گفت: با تولید این شیشه‌ها، نیاز سالنهای اسکواس از طریق تولید داخل مرتفع می‌شود.

 مسعود سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه در شهرستان اردکان کارخانه‌ای شیشه‌های سکوریت تولید می‌کند اظهار داشت: تا چند سال پیش مجبور بودیم برای سالن‌های اسکواش از شیشه‌های خارجی استفاده کنیم.

وی افزود: الان این بشارت را به ما داده‌اند که در اردکان این نوع شیشه تولید می‌شود و ما می‌توانیم از کالای داخلی برای سالن‌های اسکواش استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش ایران خاطرنشان کرد: در عربستان و کویت سالنهای جذاب تمام شیشه‌ای تولید شده‌اند اما با اقداماتی که صورت گرفته به زودی یزد به عنوان مرکز اسکواش خاورمیانه مطرح می‌شود.

سلیمانی با بیان این مطلب که به وسیله این امکانات مسابقات ملی و بین‌المللی در استان یزد برگزار می‌شود، عنوان کرد: در ۲۰ سال گذشته، هر سال تنها یک مرتبه جام بین‌المللی خلیج فارس در کیش برگزار می‌شد اما امسال از مهرماه تا پایان بهمن ماه ۵ مسابقه همانند این مسابقه را داریم.

وی یکی از مهمترین زمینه‌های پیشرفت هر رشته ورزشی را توجه به تقویت پایه‌های آن ورزش دانست و گفت: اسکواش کشور و یزد در زمینه استعدادیابی با مشکل مواجه است.

رئیس فدراسیون اسکواش ایران ادامه داد: فدراسیون اسکواش تمام هیئتهای استانی خود را موظف کرده که دو نفر مستعد اسکواش کمتر از ۹ سال در بین دختران و دو نفر در بین پسران و همچنین دو نفر زیر ۱۱ سال دختر و دو نفر هم پسر به فدراسیون معرفی کند تا از حمایت فدراسیون بهره‌مند شوند.

سلیمانی بیان کرد: پس از افتتاح استادیوم اسکواش استان یزد، میزبانی مسابقات در سطح عالی به این استاده داده می‌شود که به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

وی گفت: یزد همیشه بهترین میزبانی‌های مسابقات قهرمانی کشور را در استان یزد برگزار می‌کرد و تنها استانی که بدون دغدغه اقدام به برگزاری مسابقات در آن می‌کردیم، استان یزد بود.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..