یک فعال اصلاح طلب:

درخواست عارف برای تغییر ریاست شورای عالی را بر مبنای تواضع او تعبیر کنیم

هنوز محمدرضا عارف ریاست شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان را بر عهده دارد و بحث استعفایی در میان نیست؛ بنابراین نظر ایشان برای استفاده از نیروهای جدید در مسند ریاست را بر مبنای تواضع و خواست ایشان جهت بهبود و اصلاح امور تعبیر کنیم، بهتراست.

به گزارش یزدی نیوزیک عضو شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: هنوز محمدرضا عارف ریاست شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان را بر عهده دارد و بحث استعفایی در میان نیست؛ بنابراین نظر ایشان برای استفاده از نیروهای جدید در مسند ریاست را بر مبنای تواضع و خواست ایشان جهت بهبود و اصلاح امور تعبیر کنیم، بهتراست.
 
محمود میر لوحی با اشاره به ابقا شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تا انتخابات سال آتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی ،اعضا تصمیم گرفتند این شورا به واسطه جایگاهی که در انتخابات اخیر پیدا کرد و همچنین به دلیل اینکه توانست تا حد قابل توجهی فراگیری اصلاح طلبان را نشان دهد تا انتخابات پیش‌رو استمرار پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه‌ شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان خود را نسبت به میثاق‌نامه‌هایی که از منتخبین لیست امید دارد، مسئول می داند گفت: مسئولیت در قبال میثاق نامه هایی که از منتخبین در دست شورای عالی است را یکی از دلایل ادامه کار شورا باید دانست.
 
 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: برای اینکه اصلاح طلبان بتوانند ظرفیت، توان وامکانات بالقوه خود را به بالفعل در آورند، باید تشکیل این شورا را یک ضرورت دانست.
 
وی در تصریح ضرورت تشکیل و استمرار فعالیت این شورا نیز گفت: برای انتخابات سال گذشته، در استان ها مشکلاتی وجود داشت که باید آن ها را رفع می کردیم؛در عین حال ناهماهنگی هایی هم در میان احزاب اصلاح طلب،شخصیت‌های حقیقی سیاسی و احزاب جدیدی که عضو احزاب اصلاح طلب نبودند و امروز عضو شورا شده‌اند وجود داشت؛ برای بر طرف شدن این دست از مشکلات و ناهماهنگی‌ها شورای عالی تشکیل واستمرار یافت.
 
میرلوحی در ادامه خاطرنشان کرد: به شرط تجمیع، تکمیل و اصلاح نظرات، پیشنهادات و روش‌های گذشته همه‌ی اعضای شورای عالی به این نتیجه رسیدند که این شورا استمرار پیدا کند؛ از همین رو کارگروهی به ریاست آیت الله موسوی تبریزی برای سامان دادن به این موضوعات تشکیل شده است.
 
وی در ارتباط با اخباری مبنی بر تغییر ترکیب اعضای شورا عالی و گمانه زنی‌ها برای ترکیب هیئت رئیسه جدید این شورا گفت: به نظر من تا پیشنهادات ارائه و نهایی نشده ، نباید با گمانه زنی ها التهاب ایجاد کرد؛ به نظر من در حال حاضر حرف زدن از انصراف و اضافه شدن ها بیهوده است.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: ترکیب آینده شورای عالی زمانی معلوم می‌شود که بدانیم اصلاحات مد نظر قرار گرفته برای ساختار شورای عالی، اصلاحاتی ساختاری یا اصلاحاتی روشی است.
 
میرلوحی در ارتباط با اظهار نظر اخیر محمدرضا عارف مبنی بر انصراف از ریاست شورای عالی و گمانه زنی‌ها برای رئیس جدید این شورا گفت: باید مقداری تحمل کرد؛ بالاخره همین روزها ترکیب شورای عالی و نحوه انتخاب هیات رئیسه مشخص خواهد شد. با این حال یکی از پیشنهاداتی که توسط افراد مختلف ارائه شده و به جمع بندی رسیده است، افزوده شدن افرادی از فراکسیون امید است؛ خوب مگر رئیس فراکسیون امید آقای عارف نیست؟ پس ایشان همچنان حضور پررنگ و فعالی در شورای عالی خواهند داشت.
 
وی با انتقاد از شایعاتی که پیرامون تغییر ریاست شورای عالی ایجاد شده است،  تصریح کرد: انتظاری از رقبا نداریم چراکه آنها  باتوجه به سابقه شورای عالی و با توجه به نتیجه درخشانی که به دست آورد، می‌دانند که این شورا سال آینده موفق تر عمل خواهد کرد؛ از این‌رو همه تلاششان را می کنند با درست کردن شایعات خودشان را پیروز جلوه دهند.
 
این عضو شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان همچنین خاطرنشان کرد: برعکس ادعای رقبا، بحث انحلال شورای عالی در کار نیست و به دنبال تکمیل، اصلاح و ادامه دادن راهی که از سال گذشته آغاز شد، هستیم.
 
وی با بیان اینکه برخی دوستان عجله دارند که ببینند ترکیب این شورا چه می شود تصریح کرد: ما عجله ای برای گمانه‌زنی‌ها نداریم؛ چراکه تا آخر شهریور همه امور مربوط به شورای عالی مشخص می‌شود.
 
میرلوحی ادامه داد:وقتی شورای عالی تشکیل شد؛ اولین کاری که خواهد کرد تصویب آیین نامه است. طبیعتاً این بار هم آیین نامه‌ای تدوین خواهد شد که در آن انتخاب هیات رئیسه و مسائل بعدی مشخص می شود.
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش مجددا به اظهارات اخیر محمدرضا عارف اشاره کرد و گفت: طبیعی است که دکتر عارف از باب تواضعی که دارند، نظری مطرح کنند. با توجه به موفقیت شورای عالی و تلاش مجدانه رئیس و هیات رئیسه، اعضای شورا با ادامه کار همان عزیزان مشکلی ندارند.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر نظری طرح شده برای چابکی و موفقیت بیشتر شورای عالی بوده است؛ چراکه این شورا  سرمایه سیاسی اجتماعی اصلاح طلبان به حساب می آید.
 
وی در پایان نیز تاکید کرد: تا تکمیل نظرات و مشخص شدن ترکیب جدید شورای عالی، جناب آقای عارف ریاست شورا را به عهده دارد و بحث استعفایی در میان نیست؛ بنابراین نظر ایشان برای استفاده از نیروهای جدید، در مسند ریاست را بر مبنای تواضع و خواست ایشان جهت بهبود و اصلاح امور تعبیر کنیم، بهتراست.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..