استاندار یزد:

آب شرب بی‌کیفیت مهم‌ترین مشکل استان یزد

استاندار یزد با بیان اینکه آماری از تعداد معتادان استان نداریم از جمع‌آوری 250 معتاد متجاهر در سطح استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل استان یزد مشکل بحران آب و به‌ویژه آب شرب استان است، گفت: خشکسالی‌های پی در پی شرایط آبی منطقه را به شدت بحرانی کرده است به نحوی که ۴۵ درصد آب شرب استان در تابستان از آب چاه تامین می‌شود.

 وی با اشاره به افت میزان آب چاه‌های استان و در نتیجه  کاهش کیفیت آب شرب ادامه داد: لذا ناچار شده‌ایم؛ این آب را با آب انتقالی مخلوط کنیم که باز هم موفق نشدیم؛ آب شرب با کیفیت خوب به دست مردم برسانیم، زیرا حداقل چیزی که نیاز اولیه است؛ داشتن آب آشامیدنی برای همه است.

میرمحمدی با تاکید بر افت سفره‌های آب زیرزمینی اظهار کرد: در زمینه مدیریت مصرف آب کشاورزی تلاش و طرح‌های خوبی را در استان دنبال کردیم. همچنین در سفر ریاست جمهوری ۶ طرح کشاورزی که مربوط به مصرف بهینه آب بود، تصویب و کار آن شروع شد. در این مصوبات مواردی همچون روش‌های آبیاری، سیستم آبیاری، مخازن ذخیره آب، نوع کشت، ارائه الگوی کشت و مجهز کردن چاه‌ها به کنتور هوشمند و گروه‌های پایش که از میان مردم بوده و از احداث چاه‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کنند؛ مورد توجه قرار گرفت. این اقدام به پر شدن تعدادی از چاه‌های غیرمجاز و پلمپ برخی دیگر انجامیده است.

اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آب استان

استاندار یزد با اشاره به مصوبات ۹۷۰ میلیارد تومانی سفررئیس جمهور به استان یزد افزود: حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ به مشکل آب استان اختصاص داده شده است. مبلغ مذکور برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ است و باید این طرح‌ها طی ۲ سال به اتمام برسد.  

وی درخصوص آْسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه استان یزد در مرکز کشور قرار داشته و در مسیر ترانزیت مواد مخدر و قاچاق کالا است، خاطرنشان کرد: اگرچه در گلوگاه‌ها جلوی این موارد گرفته می‌شود، اما ممکن است؛ بعضا این کالاها از دست رفته و توزیع شود.

میرمحمدی با بیان اینکه ما آمار تعداد معتادان را نداریم، تصریح کرد: ما ۲۵۰ معتاد متجاهر را در سطح استان جمع‌آوری کرده و برای مراقبت از آنها اردوگاهی ایجاد کردیم. در حال حاضر تعدادی از آنها درمان شده و اردوگاه را ترک کرده‌اند و برخی نیز مجددا به چرخه اعتیاد بازگشته‌اند.

وی با تاکید براینکه جمع‌آوری معتادان از سطح شهر باعث کاهش سرقت‌های خرد شده است، عنوان کرد: در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنیم، فضای عمومی را به سمت سلامت و صداقت ببریم تا مشکلات به تدریج کم شود.

۱ دیدگاه

  • دلواپس

    نه آقای استاندار اشتباه میکنید مشکل یزد نه بلکه ایران، الان عدم برگزاری کنسرت است. مگر نشنیدید از قدیم میگن هرجا کنسرت هست آبادانی هم هست