استاندار یزد:

بافت تاریخی یزد یک سرمایه‌ مشترک بشری است

استاندار یزد بافت تاریخی یزد را یک سرمایه‌ی مشترک بشری خواند که می‌تواند موجب غنای فرهنگی، نزدیکی بیشتر ملت‌ها و تبادل فرهنگ صلح جهانی ‌شود.

به گزارش یزدی نیوز

 

 

به گزارش تابناک یزد"سید محمد میرمحمدی" در نشست ارزیاب یونسکو با مسئولان استان که به منظور ثبت جهانی یزد برگزار شد، بافت تاریخی یزد را به لحاظ خشتی بودن، وسعت و پویایی در جهان منحصربفرد خواند و گفت: این بافت تاریخی یکی از دستاوردهای مهم بشریت محسوب می‌شود و گنجینه‌ی گرانبهایی از آثار تاریخی، فرهنگی، هنری، معماری، فناوری و سبک زندگی و صور ارتباطات اجتماعی است.

وی افزود: بافت تاریخی یزد به نحوی است که امروز بینندگان آن می‌توانند شرایط گذشته را در آن بیابند و پیام‌های فرهنگی، هنری و ویژگی‌های زندگی نسل‌های گذشته را در آن در یابند.

استاندار گفت: خوشبختانه این بافت از یک ترکیب متوازن و موزون تشکیل شده به نحوی که همه امکانات زندگی فردی و اجتماعی در آن به نحو شایسته‌ای فراهم است.

وی گفت: زیبایی‌های بافت تاریخی یزد به حدی است که هر گردشگری با دیدنش، چنان به آن علاقمند می‌شود که مجدداً بارها به یزد سفر می‌کند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های بافت تاریخی یزد علاوه بر آنچه در درون آن قرار دارد، به شرایط پیرامونی آن که از جاذبه‌های فراوانی برخوردار است نیز مربوط می‌شود، به نحوی که آسمان پرستاره کویر، مناطق کویری و ریگزارها و شن‌های روان و بافت‌های تاریخی زیبای دیگر شهرهای یزد که هر کدام از ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص برخوردار هستند نیز به ارزش بافت تاریخی یزد افزوده است.

وی گفت: امروز برخی از خانه‌های قدیمی بافت تاریخی یزد به صورت رستوران یا هتل مورد استفاده است، که بیشترین تقاضای گردشگران برای اقامت را به خود اختصاص داده‌اند، چرا که هر بخش از این بناها، پیام خاصی را به بیننده خود انتقال می‌دهند.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه مردم یزد به دلیل فرهنگ غنی خود در حفظ این بافت تاریخی و میراث فرهنگی توجه و اهتمام خاصی دارند و تلاش مسئولان استان نیز بر این قرار گرفته که این بافت را نه تنها برای بهره‌برداری خود بلکه برای استفاده نسل‌های امروز و آینده از تمام کشورهای جهان مهیا سازند.

میرمحمدی در پایان نیز یادآور شد: معتقد هستیم که بافت تاریخی یزد یک سرمایه مشترک بشری است که موجب غنای فرهنگی، نزدیکی بیشتر ملت‌ها و تبادل فرهنگ صلح در جهان می‌شود.

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..