یک مقام مسئول:

بیمه سلامت ۶۸ میلیارد تومان به بیمارستان‌های یزد بدهی دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه بیمه سلامت ۶۸ میلیارد تومان به بیمارستان‌های یزد بدهی دارد، گفت: سال گذشته ۱۷۲ میلیارد تومان بابت درمان بیمه‌شدگان بیمه سلامت در یزد پرداخت شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی پیش از در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به استقبال خوبی که مردم استان یزد از بیمه سلامت داشتند، اظهار داشت: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بالاترین میزان تحت پوشش قرار گرفتن یزدی‌ها در بیمه سلامت مربوط به روستاییان است و ۱۴۶ هزار و ۷۱۵ نفر از کل بیمه‌شدگان سلامت یزد از روستاییان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطرنشان کرد: پس از روستاییان، بالاترین آمار مربوط به کارکنان دولت با ۸۹ هزار و ۳۸۰ نفر است و مابقی مربوط به سایر اقشار است.

دریجانی به ارائه خدمات بیمه‌ای تحت عنوان بیمه سلامت همگانی اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۶ هزار و ۴۲۴ نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند که حق عضویت آنها صد در صد رایگان است.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت بخش مهمی از بار مالی درمان را از دوش خانواده‌ها برداشته است، ادامه داد: سال گذشته ۱۷۲ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان برای بیمه شدگان سلامت در استان یزد هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد افزود: امسال هم تاکنون بیش از ۵۱ میلیارد تومان هزینه شده و با توجه به میزان هزینه انجام شده تا پایان امسال هزینه انجام شده برای بیمه شدگان تا ۱۷ درصد افزایش داشته باشد.

دریجانی از پرداخت بدهی بیمه سلامت به پزشکان و داروخانه‌ها و موسسات بخش خصوصی تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: میزان بدهی بیمه سلامت به بیمارستانهای استان ۶۸ میلیارد تومان است که تا اسفند تمام این مبلغ تسویه می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..