همایش سراسری آزادگان در یزد برگزار می‌شود

no-thumbs

مسئول کمیته استقبال همایش سراسری آزادگان در یزد از برگزاری هشتمین همایش آزادگان کشور با عنوان «اردوگاه مفقودان تکریت ۱۱» به میزبانی استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسین سالاری، مسئول کمیته استقبال همایش سراسری آزادگان در یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، اظهار کرد: هشتمین همایش سراسری آزادگان کشور، با عنوان اردوگاه مفقودان تکریت ۱۱ در استان برگزار می‌شود.وی ادامه داد: این همایش که یک هزار و ۶۰۰ نفر از آزادگان و خانواده‌های آن‌ها حضور خواهند داشت از دوم تا پنجم شهریورماه جاری در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.
سالاری از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در این همایش خبر داد و گفت: سخنرانی توسط مسئولان کشوری و استانی، بیان خاطرات آزادگان از دوران اسارت و … از جمله برنامه‌های این همایش است.
وی تصریح کرد: هفت همایش گذشته در شهرهای اصفهان، مشهد، همدان، دزفول، ساری، تهران و شیراز برگزار شده و یزد میزبان هشتمین دوره از این همایش‌ها است.
یادآور می‌شود، بیش از دو هزار نفر از آزادگان در اردوگاه تکریت نگهداری می‌شدند و این اردوگاه چون از دید صلیب سرخ پنهان مانده به اردوگاه مفقودین ایران نامگذاری شده بود و به‌طور مستقیم زیر نظر استخبارات عراق اداره و کنترل می‌شد.

بخش نظردهی بسته شده است..